Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1920 ggr
[imaginepeace]
0

Regnbågshajar

Jag har tre regnbågshajar, två svarta och en albino. Mina två svarta har dock på senaste tiden börjat bli mer mörkgrå istället för så där snyggt kolsvarta som de var från början. Är det någon som har nån aning om varför?

sussa08
0

blir så att färgen avtar när de växer, jag har själv regnbågshajar så jag har själv fått se detta :P

Men tänk på att allt eftersom de växer så blir de mer agressiva mot varandra, de gillar inte sina artsfränder tyvärr.. :(

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

[imaginepeace]
0

#1 Typiskt! De var ju mycket snyggare när de var svarta. Mina tre går förhållandevis ganska bra ihop. Idag blev det dock lite bråk men det berodde nog på att jag gjorde om en massa i akvariet och flyttade växter osv. De blev ju tvungen att göra upp om reviren igen Tungan ute

Får se om de får stanna kvar eller inte, min sambo har pratat om att byta ut dem mot typ en Eldstjärt eller nått. Visst är de också fina men det känns lite synd när vi haft hajarna sen de var små Obestämd

sussa08
0

ja eldstjärtar håller färgen bättre, det är sant :P men de är också agressiva mot sin egen art tyvärr…

De går bra ihop när de är rätt små men sen blir det värre :P Vet ju inte hur stort ni har, själv har jag 300l och 4 hajar i olika storlekar som funkar bra för att alla har sitt "revir" :)

Mina hajar brukar försöka leka när det händer nåt i karet, vattenbyten osv :) Dock finns det jui ngen som kunnat leka av regnbågar men det hindrar dom ju inte från att testa ;)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

[imaginepeace]
0

Hur ser det ut när de leker? Några gånger har de betett sig lite märkligt och jag funderat på om det har varit lek. Kan ju vara kul att veta även fast chansen på avkomma är minimal Glad

sussa08
0

Mina går då ovanligt bra ihop, simmar tätt tillsammans och gnider sig samtidigt mot akvatiets inredning och växter XD