Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 3213 ggr
akvariet
0

Inavel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej, idag när jag satt och spanade på ynglen såg jag att ett var typ lite snett där bak till och förstod då genast att den var inavel!

tror det är en hona så det är ju inte så bra för då kan den prodicera nya "missbildade" yngel ju…

men jag vet inte vad jag ska göra, den måsr jättebra och det är ett av de två största ynglen, det känns ju himmla dumt att avliva ynglet eftersom det är friskt och mår bra och man behöver väll inte avliva det för att det är missbildat?

finns ju vissa som bara har just det ena könet i akvarier så då borde det väll inte vålla några problem elr?

vad tycker ni att jag ska göra?

bifogar bilde på det missbildade ynglet-->

histronica
0

Hej!

Så himla missbildad såg hon väl inte ut så att hon ska behövas avlivas? Jag tycker du kan ha kvar henne - men det är jag det :-)

Om det nu är missbildning så kanske det rätar ut sig allteftersom hon växer - mitt otränade öga på Guppy ser ingen "missbildning" men ni som har Guppy ser det bättre.

Tänkte bara att om det kanske ger sig om hon får en chans att växa till? OM hon u är missbildad så kanske hanarna inte är intresserade av henne och då är det ju lugnt om det inte blir yngelproduktion på henne? Brukar inte fiskarna mobba sjuka eller så? Jag har sett andra fisksorter göra det men vet som sagt inte med Guppy.

För mitt otränade guppyöga ser hon fin ut Glad

TccT
0

Hon ser lite böjd ut i bakkroppen. Om det nu är så att hon står med sidan mot. Skulle inte heller tagit bort men inte odlat på henne. Dels för missbildningen och vem vet kanske kan råka ut för problem vid födsel? Inga yngel från henne borde väl säljas eller ges bort egentligen om man ska vara noga.

akvariet
0

okej, tack för svaren!

jag får vänta och se hur det blir med henne då… och ingen odling på henne heller isf!

MiniAndMe
0

naw så söt!

lycka till