Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1912 ggr
Racerman
0

Taggig Snigel??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja veta latinska namnet på denna snigel, har försökt googla på "taggig snigel" i olika former, men det kommer inte upp nån användbar info……

akvariet
0

den var cool, ser ut som en "trubbig sumpsnäcka"…

har ingen aning om vad den heter på latin men jag har en sida som jag inte kommer ihåg! åhhh, så jädra jobbig när man vet en sak men ändå inte får fram det!Skrikandes

histronica
0

Jag är inte riktigt säker på din bild men kan det vara

Brotia Pagodula?

http://www.google.se/search?hl=sv&rlz=1G1GGLQ_SVSE359&q=Brotia+Pagodula&btnG=S%C3%B6k&meta=&aq=null&oq=

Stephanie
0

Häftig! Förvånad Var har du fått den ifrån?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Racerman
0

Godmorron allihop! , jo denna söta lilla sak kommer ursprungligen från Hornbach på Hisingen i Göteborg. Dom hade flera kvar om någon undrar. Hehe konstigt att inte ,Brotia Pagadula namnet dök upp vid en sökning på , taggig snigel , för det är den verkligen. Börjar få en fin samling sniglar i mitt 240 liters kar nu, dock bara en sån här taggig sak , vet inget om den eller om den är "bra på nåt".

Har:

2 äpple sniglar gula,

13 Anetome Helena,

2  zebra sniglar

1 Brotia Pagodula " taggig snigel" hehe ,

2 st "okänd art" hehe

TACK SÅ MYCKET HISTRONICA!!!! Glad

akvariet
0

13 Helena? har du de tsm med de andra snäckorna? de kommer bli uppkäkade!Rynkar på näsan

histronica
0

Ja - de kan "gadda ihop sig" om offret är större än dem själva.

- jaga ihop så att säga.

Nu vet jag inte hur stora de andra snäckorna är eller "vad" de är, så att säga - men åtminstone dina äpplen lever i riskzoonen.

Racerman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej verkar inte vara nåra problem , har haft dom ihop i nästan 2 månader nu. Aldrig sett dom vara på mina köpta sniglar , faktiskt inte sett dom ens var på å gnaga på dom sniglarna som dom ska äta…..??

Verkar som dom bara glider omkring å äter bottenskit ……

Överskattade sniglar… ja mina iaf. Har dom kvar bara för att jag tycker dom är fina. Glad

histronica
0

Var lugnt du - de arbetar i det tysta med dina ohyressnäckor

jag såg aldrig mina äta (tack och lov) men efter en tid så försvann alla kanelsnäckor samt psothornen också.

Du kanske har tur, att de låter äpplena vara - vi hoppas det

-det är bara jag som aldrig skulle vågat chansa :-)

Cappi
0

Om du googlar på "taggig snigel" så lär du få svårt att få upp taggiga snäckor…….

Racerman
0

#9 Du har rätt en snigel har inget skal så förlåt mig för mitt snedsteg…..Foten i munnen

Ja än så länge kan ohyran vandra helt obehindrat framför näsan på dom… men men deras tid kanske är kommen en vacker dag…