Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 2778 ggr
akvariet
0

taskig färgteckning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej sen jag köppte mina räkor (crystal red) så har jag tyckt att de har ganska taskig färgteckning! hur kan man göra för att få finare färgteckning?

*se bild på en räka som har väldigt taskig teckning-->

Saga85
0

Om du vill ha dem rödare har jag läst att man kan ge dem foder med karoten i - t.ex. en bit morot.

akvariet
0

#1 okej men ska man lägga ner den som den är elr ska man koka den?

KerstinL
0

Jag tror den sjunker lättare om den i alla fall är halvkokt, och sjunker den inte då så kan du sticka en sked eller liknande genom den och använda som tyngd. Annars är räkpellets (röda) ngt som jag kan rekommendera.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Saga85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan ju hoppa in och fråga om crystal black på samma gång. Finns det något man kan göra/ge dem för att den mörka färgen ska bli starkare? Stämmer det att crystal black är en annan version av crystal red och att mina svarta därmed kan få röda räklingar?

akvariet
0

#3 okej jag tesstar moroten först…

#4 fina räkor men jag har faktiskt ingen aning om dom kan få röda elr inte!

apistogramma
0

CR och CB kan para sig med varandra men de blir alltid antingen CB eller CR så om du har båda i akvariumet så kan det bli båda sorter från en hona röd eller svart samma sak…Skrattande

Nooon2
0

Mina äldre CB har också dålig färg. En har helt tappat det vita. Det finns ju olika kvalitéer på crystalräkor. De finaste lär ju vara dyyyra… 
Jag bryr mig inte jättemycket om kvalitén - ville bara ha svartvita räkor. En av de vuxna räkorna är mörkbrun-vit. Nu har de fått några räklingar och alla utom en är svartvita. Den enda är mörkröd och vit.