Räkor idag
Fick hem mina körsbärs räkor idag (tack imsuchadiva)
Håller nu på att koppar, mitt räk/yngel kar är just nu på 20 liter, ska skaffa ett större när jag hittar ett nära för bra pris ;)
Gud vad kul det är och vad söta dem är :D

Ja, jag kikade på räkor på nätet idag, såg blåa som var så himla fina!! men fick lite "spindelkänsla" då de kröp över bottnen! Funderade på om jag nånsin skulle kunna äta räkor igen(som jag älskar) om jag skaffar räkor till akvariet!
varsegod :D

Räkor är underbart! Vi har ett gäng crystal red av relativt hög klass. De är jättemysiga att titta på. Jag har också lite svårt för att äta räkor sedan vi skaffade dem.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

jag älskade att äta räkor innan jag köpte mina små crystals! du blir jag bara förskräckt när det blir räka till middag!
de är under bara (har inga kvar längre! alla dog!)

Crystal är ju tyvärr ganska känsliga. Vi får lite dålig snurr på dem också, men lite ungar har vå fått.
Med Vänliga hälsningar
hur "föder" körsbär sina ungar? är de stora nog att inte smita genom yngelkaret (detsamma med crystal)?? :)

De bärs ju som rom under buken på honan och droppas ner när de kläckts. De är runt 1,5-2 mm stora då.
Med Vänliga hälsningar
Dom är riktigt små när dom kläcks. En nätkasse funkar men en yngelbur i plast tar dom sej ur lätt…
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus