Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1273 ggr
fannsan
0

ersätning?

Idag var jag nere och köpte mig 3 st nya scalarer från en djuraffär knappt en mil bort, När jag kom hem så fixade jag med vattnet och så de vande sig innan jag släppte i dom. Alla såg fina och bra ut så jag åkte till stallet och när jag kommer hem så ser en utav dem inte alls bra ut. Han simmar uppochner, hit och dit och bara simmar in i stenar, växter och rötter huller om buller. Tror att han kommer att dö ikväll för just nu ligger han flytande vid ytan uppochner.

Då undrar jag om de finns bla något att göra åt saken? och om han skulle dö, skulle jag då kunna kräva ersätning för skadad eller sjuk fisk?

KerstinL
0

Det är lite olika från affär till affär.. I vår djuraffär så har man en veckas "garanti" på fiskarna så man ska behålla kvittot, skulle en fisk bli sjuk eller dö så tar man med den till affären, visar sitt kvitto och får sina pengar eller ett tillgodokvitto tillbaka.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

fannsan
0

jag hade ett present kort och fick inge kvitto :P hur gör man då? då finns de väl inge "säkert" bevis att jag köppte just den fisken där?

KerstinL
0

Svårt att veta, har du tur så kanske dom känner igen dig.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

fannsan
0

Känner igen mig gör de alltid, de var vi som ägde den djuraffären i 14 år innan de köpte den ;) men nu var de en annan anstäld som jobbade som jag aldrig sett förut :/

SofiaBlomberg
0

Prova iallafall att lämna in fisken, och ta med dig vattenprov också.

Dom brukar inte vara omöjliga på djuraffärer.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

fannsan
0

Nu dog fisken :/ de är ju tråkigt att den ska dö några timmar efter den kom hit. och de är vi som gör alla deras vatten prov, de är inte så specialicerade på fiskar utan mer på hundar och katter ;) men jag ska väl fiska upp döingen innan Black ghosten upptäcker den. ska jag ta med mig den till affären då?

TccT
0

Dom har köpt affären av er och ni hjälps åt med till exempel vattenkollar. Kan det vara något som helst problem att få ny fisk för er då utan vare sig kvitto eller död fisk?