Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 3679 ggr
TerriZue
0

Flytväxter.

Hej allihopa!

Vi skulle vilja ha lite flytväxter i vårat stora akvarium. Det är nämligen så högt att inte alla växter når upp till ytan och de som väl gör det tar bra lång tid på sig.

Vi skulle därför vilja ha lite flytväxter, gärna något som är lite rödaktigt så att det inte bara blir grönt och grön.. :P

Var nere en snabbis på djuraffären idag och de sa att det är väldigt svårt att få tag på, om de skulle kunna ta in några flytväxter var de tvugna att beställa ifrån Holland och där fanns endast tre sorter att välja mellan…

Någon här inne som ha flytväxter eller är det verkligen så svårt att få tag på?

Om ni har; säljer ni? Skulle ni kunna visa bilder?

Jag tror att jag såg en liknande tråd förut men kund einte hitta den…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

veteran-46
0

Har du  kollat på tradera. Där brukar det finnas många akvarieväxter och även flytväxter ibland.

TerriZue
0

Tack för tipset, det ska jag göra. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Mig-
0

jag har flytväxter till salu nu :)

CaithSith
0

Kolla på http://www.plantswap.se/forum/portal.php

flytväxter brukar föröka sig jävulskt och skänks ofta bort mot fraktkostnad ;)

hindul
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flytväxter brukar vara svårt att få tag på i djuraffärer. De är ju nere och grejar i sina akvarier flera gånger om dagen och då är flytväxter bara ivägen.

Jag tycker mycket om flytväxter!

Har Salvinia natans/Simbräken till salu, det är den på bilden. Den får tussar av ganska täta rötter som blir 3-4 cm långa. Jag tar 10 kr/5 st. Porto 12 kr.

Vattenspikblad kan också användas som en trevlig flytväxt, men det har jag tyvärr ingen att erbjuda.