Woho!

hittat ännu ett i samma stl som den andra! två nu och jag tror honan föder än! hon är helt still och typ pressar ut någonting nästan genomskyndligt! det kommer bli fler! woho!

hittat ytterligare ett yngel!

Grattis, ser ut som guppyyngel om jag inte ser fel? 
MVH Erika :)
#4 Haha, tre stycken och du kallar det att "bombarderas"
Låt honan vara ifred i alla fall, så att hon får föda i lugn och ro. Sen kan du räkna hur många det blev 

Mvh Stephanie 

Haha, jag kommer ihåg när jag hade Guppy som yngre. Började med en hona och en hane i en liten petbox, och året efter var jag tvungen att önska mig ett 112 literskar pga guppyexplotion. Hade väl 30-40 guppys, trots att jag skänkte bort så fort jag fick chansen.
Men grattis! Alltid kul med yngel!
_No way! Yes way!

#5 ja när dom kom ut så gick det fort hehe!
jag tror hon har födit klart nu och jag fick det tyvärr bara till 4 stycken… jag tror kardenaltetrorna har tagit ett och annat litet yngel! men men bara man får yngel så är man ju glad!
#6 jag visst känns det häligt när man får yngel! så vitt jag vet s¨å betyder yngel att man har gett fiskarna ett bra hem eller är det så?

Visst är det så - fortsätt sköta om dina fiskar så får du garanterat fler yngel
Lycka till

#8 tack, okej det ska jag göra.
har nu hittat ytterligare 6 stycken alltså 10 totalt nu och snart ska min andra och största hona också föda!

Inte för att krossa ditt hjärta men 10 + 17 blir inte 37 utan 27 :P

#11 oj hehe räknade nog fel då!
aja 27 stycken då då! bra det med!

hej igen!
nu är det exat 12 dagar sen min orange guppyhona fick yngel och 9 dagar sen min andra hona fick yngel!
nu är ynglen så stora att de har börjat äta lite större flingfoder och sedan dom älsta ynglen från första kullen har börjat simma tsm med varandra vid ytan och i mellaskicktet.
de älsta ynglen är ca 1,5 cm och de 3 dagar yngre ynglen är ca 1 cm.
hur gammla ska ynglen vara för att man ska få sälja dom?
bifogar en bild på ett av de 7 stycken yngel som nu är 12 dagar gammla-->

dom växer snabbt mina kampfiskyngel är 3 veckor gammla och inte i närheten så stora :p lycka till

#14 haha ja det gör dom! men dom kaqnske är segväxta hehe!?
mina är flera månader gamla, men jag anser dem inte säljklara ännu då de är kanske 3 cm.
Lycka till med ynglen, såsnart upptäcker du att hon-ynglen får en svart fläck i ändan då kan du sära på dem :P

#16 men dom lever tsm i akvariet med de andra stora fiskarna pga att jag inte vill ha allt för många yngel! asså ingen yngelbox…
sen en liten fråga då: hur stora/gammla ska guppyyngel vara för att man ska få kunna sälja dom till affärer m.m?
jättetacksam för svar!
Guud vad kul med alla dessa yngel! Jag längtar verkligen tills min dalmatinermolly hona ska få yngel! :D
#17 Guppys är överlag svårsålda, man får vara glad om man blir av med dom!
Zoobutiker köper sällan in guppys från privatpersoner..
Runt 3cm kan man väl försöka sälja dom men som sagt, hoppas inte på för mycket.
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Vart bor du? Vi kanske skulle kunna göra något "guppybyte" när dina växt till sig, har själv några intressanta bebisar på tillväxt. Det är ju alltid bra med nytt blod så att det inte blir inavlat ;)

#20 klart jag ska sälja! det är typ 17 små rackare kvar som inte har blivit käk så dessa ska jag sälja! skicka pm om address m.m
#21 ja du, låter som en bra idé men som sagt de är ju bara 1,5 cm ännu! jag bor i hällingsjö, det ligger mellan gbg och borås! skicka pm om address m.m
Ojojoj!
Nu får du hjälpa mig lite, jag har bara haft mitt akvarie i några veckor, och redan är det en dalmatiner molly, en platy & en svärdbärare som ska få yngel!!! :D

#23 vad är det du vill ha hjälp med då? skicka pm!
#22 oj, då var det ett rättså stort avstånd.. jag bor några mil ifrån karlstad, det vore väll ifall man har vägarna förbi någon gång ;)
Någon som har fått dalmatineryngel nån gång? :O

#25 ja, har du vägarna förbi någon gång så vore det trevligt!
#27 får väll hoppas det ;)

#28 japp!

tjena!
idag är mina yngel 24 dagar och nu har de börjat få färg! den största är en exakt kopia av sin mor dvs helt orange, gissar att detta kan vara en hona!
åhhh, det är så kul med yngel!
här följer lite nya bilder på småttingarna…-->
här har vi den största som man kan se att den är lite orangeaktig

Vilka söta små rackare 

#33 haha, ja de är de!
Längesen vi snackade, hur stora/gamla är ynglena nu? :D

ja det var det…
ja, de minsta är fortfarande på 1,5 cm men den största av dem är nu 2cm…
alla har börjat få färg, både på kroppen och lite smått på fenorna, några är rödaktiga på fenorna medans andra är helt svarta så detta kommer att bli spännande…!
tror ynglen är typ 1 månad gammla nu…:D
#36 Haha,va kuul :D & spännande!

#37 ja, jag kan knappt bärga mig för att få se vilka färger det blir! deras föräldrar är ju väldigt färgrika!
#38 Okej, låter ju bra det :D

nu idag har alla yngels bakfenor att bli färgade! en som ha färgat ut mest har färgerna blå, svart röd och orange…
åhhh, väntar ivrigt på att hela fiskarna blir i häliga färger nu!