Sjuk guldfisk- vad är det?
Hejsan!
Jag måste erkänna att jag är ganska nybörjare på akvariefiskar, men hoppas att ni kan hjälpa mig. Jag har ökt en del på Internet, men hittar inget som liknar detta.
Jag har en Guldfisk som jag fått från en annons, så jag har ingen aning om hur gammal den är.
Den senaste tiden har fenorna blivit mer och mer svarta. De har inte trasats sönder och det är ånte blått, utan ser svart ut.
Vad kan detta vara? Går det att göra något åt detta?
Den äter fortfarande och verkar inte lida.

Guldfiskar/slöjstjärtar kan variera en hel del i färg tills växt klart. Samtliga föds "bronsfärgade" och börjar därefter få sin färg. Har en slöjis som var vit, men blev gul inom loppet av ett år. Nu börjar hon bli mer vit igen… Hos en slöjis jag haft försvann det mörka runt stjärtfenorna och kom aldrig tillbaka. Din fisk mår säkert bra!

Tack för ditt snabba svar!
Men jag tror att min guldfärgade är ganska gammal och det svarta blir bara mer och mer.
Har du möjlighet att lägga upp en bild?
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Ser det mörka annorlunda ut i texturen än det ljusa. Alltså är det luddigt, knöligt eller så?
Om det inte är det så skulle jag inte oroa mig. Guldfiskar varierar i färg precis som Katarina skriver