Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 2309 ggr
Rafflan
0

Räk-kar?

Sitter å kollar, många inreder ju otroligt snygga räk-kar, dock verkar ju endel ganska små.

Hur stort bör ca 10-15 räkor ha igentligen?

akvariet
0

när jag frågat samma sak har jag fått svaret att 10 liter och över är helt perfekt för 10-15 räkor!

histronica
0

Tänk bara på att det rätt som det är säger swoops

-så finns det kanske 20-40 räklingar däri också…

Mig-
0

jag har ett räk-kar eller ett litet kar på 12 liter, men jag måste bara säga att det är så jä*a svårt att få balans i det, alla räkor dog och jag har provat att starta om det typ tre gånger men det fungerar inte, med pump å allt….

GuUuLd
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett räkkar på 10L, och under den tiden jag har haft det (köpt september 09) så har jag inte haft några problem med det. Gör ett 40-50% vattenbyte och gör rent pumpen varannan vecka. Har ca. 10-15 räkor och en liten äppelsnäcka i det.

Ser ut som på bilden just nu.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

akvariet
0

#4 jättesnyggt! man ser den lille äppelsnäckan där i mossan! antar att du har crystal black och red där i elr?

GuUuLd
0

#5 Ja det stämmer :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Johan-
0

Tänk på att ett litet kar är svårare att hålla rent och snyggt i än ett större. ett så pass litet kar på 10 liter kommer du få ett himla jobb med bla vattenbyte och ev hålla efter alger.

Bulls-Eye
0

10-15 liters funkar prefekt! =)

KerstinL
0

Jag har ett litet 12 l som räk-kar hemma med lite växter och massa Taiwanmossa i och där har jag inget filter, pump eller doppvärmare. Jag byter vatten varannan vecka (ungefär) och det är såå fint! Räkorna (CB & CR) trivs och förökar sig som bara den. Två gånger/år gör jag en ordentlig genomgång av akvariet och det är i samband med Bollmora akvarieklubbs auktioner, då blir det nästan tomt i mitt lilla akvarium.. Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool