Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1857 ggr
Rafflan
0

AKUT!

Jag har nu legat sjuk i 4 dagar och bara gett fiskarna mat och inte kollat ordentligt, idag när jag kollade i karet såg jag fullt med små randiga yngel vid botten i ett hörn.

Sen ser jag hur mina blå ciklider äter upp ynglerna, så stoppa ner håven och tänkte försöka rädda några men blå ciklidermna blev som galna och gav sig på håven och skulle hålla den borta till varje pris.

Kan det vara yngel till mina blå ciklider och att blå cikliderna då skyddar ynglerna?

Varför åt dem då upp ynglerna, eller dem kanske bara förvarade ynglerna i munen?

Svara snabbt, ska jag flytta ynglerna eller har dem yngelvård?

fiskargrabben
0

skulle ha dem i en yngelkasse eller stoppa dem i ett annat akvarium! och grattis till yngelna

Rafflan
0

#1 läste ny att dem vakar sina yngel, ska jag flytta dem ändå?

Jo, det är jätte kul, dock var jag inte alls beredd då en annan tjej sagt att båda mina ciklider var honor så måste fixa yngel foder eller liknande när jag blit frisk.

Men hur ska jag inreda ett yngel kar?

fiskargrabben
0

växter grus och som ett stort fast i litet format

Stephanie
0

Men tänk på att om det är munruvare kommer ynglen förmodligen inte att överleva utan sina föräldrar gissar jag? Fast jag vet inte…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

LisenN
0

Blåciklider är inte munruvare så det är lugnt :-)

Vad har du för andra fiskar i karet?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Rafflan
0

#4 ja, nu blev ett gäng kvar med föräldrarna iaf då jag inte fick upp allihopa :P

#5 Bra, då vet jag det ;)

Jag har;
2 Boeseman´s regnbågsfiskar
2 Kejsartetror
2 Ancistrus
1 Äppelsnäcka

Och det verkar gå ganska bra mellan allihopa :)

Dock har min ena Blå ciklid fått ett litet hål i rygg fenan :O

Nu har jag iaf flyttat ca 15-20 yngel till ett extra kar, sen blev ett obestämt antal yngel kvar :P