Vad heter växten?
Någon som vet vad den här blomman heter?
Åh, det är bara Axel där i, bry er inte om honom. 
Han sitter alltid fast i växterna. =)
Hur får man den här att växa till sig? Växten alltså, inte axel. =) Kan man ta skott ifrån den?
Undrar förresten snabbt också vad man ska ha för lampor i en ljusramp? Har en som verkar vara någon typ av UV-ljus, ska det vara det?
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla

kanske en Ceratopteris cornuta .

bacopa …nej den växer bara uppåt. om du knipsar ganske långt ned kommer den att dela sig i två där.du kan ha den på land oxå men vill ha mycket vatten då.
Ska prova att knipsa den ganska långt ner och se vad som händer. Tack tack! =)
Den första växten är inte Ceratopteris cornuta utan Hygrophila difformis. Den växer fort om den får bra med ljus, och går utmärkt att ta skott på.
Olle

vad är det för djur på bilden? :) jag har sett sånna på djuraffären.. hur stora kar behöver de? :) (förlåt att det blev lite OT
)
jag tänkte att jag skulle skaffa en sån förut, sen läste jag att man behövde ett stort kar, över hundra liter typ (minns inte riktigt) sen behöver man kyla vattnet de ska ha 16-20 grader kallt (en kylare kostar mycket) man ska ha 2 för att de ska må bra.
de blir 25 cm långa och lever i 10 år+ att de är helt stilla. de är intrssanta men inget att rekomendera tror jag. de verkar rätt känsliga och de kostar typ 100-350 kr. jag satsade istället på att ha mindre fiskar som Guppy.

#hihi okej tack! :)
åter till ämnet :))
Tack OlleA!
#7: I den här tråden kan du läsa en hel del om Axolotlarna. =) SKAFFA EN! =D
Är det ingen här som vill sälja iväg någon växt, om än liten? Skulle gärna vilja ha någonting intressant i akvariet. Någonting som kan växa till sig.

bild ett är en difformis helt säker en snygg växt som växer otroligt snabbt och bara nypa av och sätta på nya ställen bild två är en
Bacopa caroliniana också bara att ta stänger ifrån och sätta någon annanstans