Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1718 ggr
Saga85
0

Sega bubblor på glaset

Såg precis en klunga med 7-8 genomskinliga bubblor på frontglaset, bara någon mm eller två i diameter. De verkar sitta fast i någon slags slem eller något, för två av bubblorna hänger löst, och fladdrar i strömmen (men kommer inte därifrån).

Vad kan det vara för något? Jag har pansarmalar och räkor (crystal black) i karet, och lite skräpsnäckor. Kan det vara snäckägg eller något? Såg precis att en av pansarmalarna var där och käkade upp de två bubblor som hängde löst.

akvariet
0

det är antingen pansarmalsägg elr snäckägg!

vilket har jag ingenaningom men jag lutar mot att det kan vara snäckägg pga att de är så små… men jag är inte 100 på ett!

histronica
0

snäckägg

Saga85
0

Äggen var borta nu i morse. De har väl blivit uppkäkade eller kläckta eller något. Lika bra om det är snäckägg - snäckor kan jag ju ge som krubb till sköldpaddorna ;P

Emiizan
0

Sånna har jag också haft! Fast jag städadae akvariet nyligen så dom är borta nu.. Jag undrade också vad det var, för jag hade inga malar elr snäckor innan :S

Cappi
0

Det är absolut inga pansarmalsägg, snälla akvariet, var i fridens dar har du fått den idén ifrån? Om man inte vet svaret på nåns fråga så är det nog schysstare att inte svara alls, så blir inte frågeställaren förvirrad av felaktiga svar.

Det är förmodligen snäckägg, de brukar ligga i en gelekokong.