ål?
Har en liten fråga.. Sist jag och pojkvännen var och köpte fiskar så fick han syn på nå äckliga typ röda och zebra randiga ål liknande saker.
Vi hade bråttom så han tyvärr inte ta reda på var de var för nå.
Men han blev förstås jätte förtjusta i dem.
Så är det någon som vet vad jag menar?
Hur funkar dom, vad är dom till för, städare? äter? går de ihop med tx kampfiskar, guppyn, kardinal/neontetror eller platyn?
_No way! Yes way!
Ja usch en sån var det nog 
Hur stort måste de bo?

Kuhliiålen är en allätare och köttätare (små ryggradslösa djur). Äter i akvarium allt standardfoder, men bör ges fodertabletter. Den skall matas på kvällen när belysningen släckts.
Mycket lite är känt om deras lekbeteende och den har bara odlats enstaka gånger. Äggen avges vid ytan och fastnar på flytväxternas rötter. Kuhliiålen är något av en ensling i akvariet. Den är fredlig, men man ser den inte så ofta eftersom den är natt- och skymningsaktiv. Under dagen gräver ned sig i bottenmaterialet.
Akvariet skall innehålla gömställen och finkornig sand, samt vara tättplanterat med växter. Gärna också flytväxter som ger en dämpad belysning. Se till att ha tättslutande täckglas, eftersom den annars lämnar akvariet under natten.
Det är mycket svårt att se skillnad på könen, men honan är rundare när hon är lekmogen. I handeln förekommer också en albinovariant som är en odlingsform.
#5 Om du har kopierat svaret från ett annat ställe, se till att ange källan 

Mvh Stephanie 

Tack för svaren :)
Pojvännen får nog köpa till mammas akvarium o stoppa i dem där då mina två på ca 20 liter är för litet för dem :)