Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: växter
Läst 2158 ggr
HeidiH
0

Köpt växter till mitt nya akvarie!

Är så roligt att vara ett steg närmre att kunna köpa fisk!

Blev totalt 11 växter, 2 st amazonsvärdplanta, 3 st javaormbunke(fick en på köpet), hon i affären trodde det var nån annan ormbunke, med det var det inte insåg jag då jag googlade. Blev oxå två stycken Echinodorus rose, en svärdplanta har jag förstått som drar sig lite åt rött/rosa. Blev oxå 2 stycken Bacopa monnieri, och 2 stycken Lilaeopsis novaezalandiae, som är ett lågväxande gräs. De har fått lite näring så nu hoppas jag att de ska må fint! Totalt 11 krukor med växter till mitt 86 liters akvarie.

Nu ska jag låta dem växa till sig ett par veckor, och sen köpa fisk. Måste nog fylla på mer grus oxå insåg jag. Det är så roligt att vara igång! Ska försöka ta nåt kort oxå och lägga ut.

Hur nära doppvärmaren kan växter stå, finns det nån risk det blir för varmt i närheten av den?

OlleA
0

Vad roligt med dina växter! Har du en bra cirkulationspump blir det samma temperatur i hela akvariet, och då kan växterna vara alldeles inpå doppvärmaren.

Olle

akvariet
0

gud vad roligt med nytt akvarium!

jag väntar på bilder här!Flört

Mig-
0

glöm inte att ta bort krukan och fibrerna som växterna är packeterade med Flört

HeidiH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bild då!

Mig-
0

har också köpt växter idag! 5 stycken:)

HeidiH
0

#3 Krukorna är borta, men på en del växter lämnade jag lite fibrer. Kändes som man förstörde så himla mkt rötter annars!

akvariet
0

#4 gud vad fint det blev!

Mig-
0

älskar svart sand, den du hade var väldigt fin! :)