Antal växter?
Hur många växter är lagom att ha i ett 54L? Och vilka sorter är lämpliga? (gärna bild :)
Så många som möjligt!
De flesta börjar med för lite växter och för mycket fiskar, vilket gör akvariet svårt att få i balans. Allra bäst är snabbväxare som flytormbunkar, hygrophila, limnophila, cabomba, hornsärv och vattenpest. Har du gott om sådana (och bra belysning) kommer de att växa så mycket att algerna inte har en chans att hänga med, och har växterna väl fått övertaget lär du inte få algproblem senare heller. Du kommer att behöva gallra emellanåt, vilket innebär utmärkta tillfällen att sälja överskottet till andra akvarister.
Olle
Ett till snabbväxande tips är flytväxter som pistia stratiotes och andnat :)

#1 håller med! mina cabomba växer som sjurton och jag har inte haft några större algproblem än så länge och jag har haft mitt akvarie i snart 3 månader!
så cabomba är rekomenderat!
Okej :) Ja dom är ju faktiskt jättefina, kanske blir några sånna då :)
#2 Fast inte för mycket flytväxter, tänk på att växterna längre ner behöver ljus!
Olle
#2 Fast inte för mycket flytväxter, tänk på att växterna längre ner behöver ljus!
Olle
Varför blev det dubbelt???

#5,6,7 du kanske råkade trycka två gånger för på #5 så står det 17:10 och på #6 står det 17:12 alltså har du nog råkat trycka två gånger hehe!