Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 631 ggr
gickan87
0

Äppelsnäckor som kläcks!

Ja, nu har min första klase av mina äpplen börjat kläckas, såg den första litta snäcklingen ta sig ur ägget imorse, men ingen annan som ännu kommit ut. Ska jag göra något för att hjälpa de andra ut?

Och är det vanligt att det bara är 8-12 st som kläcks? de andra äggen är fortfarande rosa medans de som kläcks är väldigt mörka..

MVH Erika :)

sussa08
0

Första klasen kan vara "misslyckad" och är det väldigt ofta tyyvärr men ge det en tid, det kan fortfarande komma fler :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

gickan87
0

ok. som jag misstänkte. Men den får ligga där någon vecka extra så får vi se om det kommer några fler :)

Ska jag hjälpa ungarna ner i vattnet från frigolitskivan som klasen ligger på eller klarar de sig ner själv? en av de har legat på skivan sedan imorse.

akvariet
0

vad roligt att du har fått bebbar!

själv har man ju nyss hittat 4 småttingar av Guppy!Skrattande

gickan87
0

Blev inge bra små snäcklingar av första klasen. Nu har klase nr.2 kläckts och nu vimlar det av små snäckor, på glasväggar, växter gruset osv. Jättekul :)

imsuchadiva
0

Kul med snäckbäbisar :)

får man fråga vart du bor och om du tänkt sälja någon sen? samt vad det blev för färger? :)

gickan87
0

Bor i Tierp och ja, överskottet har jag tänkt sälja. Dock inte hittat några intresserade så de flesta bebbarna har fått bli mat till mina praktbotior.

De är lila.

imsuchadiva
0

Jaha, tyvärr är det för långt bort för mig.