Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1745 ggr
Emiizan
0

Hur många yngel kommer?

I mitt akvarium har jag bl a.  dalmatiner Molly som  simmar runt och parar sig med varandra hela tiden, Svärdbärare som också parar sig, och en av platysarna har bara blivit tjockare och tjockare! Det skulle vara riktigt spännande att få små fiskyngel i akvariet men hur många kommer det? Hur vet man säkert att dom har yngel i magen? Och hur lång tid tar det innan ynglena kommer ut?

akvariet
0

ja, mina (guppys)  blev precis som dina dvs tjockare och tjockare. jag vet inte om det är samma sak med Platy som med guppys för på guppys brukar man se en mörk prick vid analfenan. om det nu är samma för guppys och platys så skulle jag säga att det tar ungefär 1 månad men för mig tog det en månad och en vecka. det är svårt att säga hur många det blir, är honan pig, fått bra med foder m.m så brukar det bli ganska många upp emot 100 stycken fakstisk! men jag tror du får ungefär 10-30 stycken nu i början!

jag fick "bara" 10 stycken av första kullen, men andra kullen blev bättre då jag fick 17 stycken.

Lycka till!

Emiizan
0

#1 Tack så mycket ;) Jag hoppas verkligen det går bra för både dina och mina fiskar ;D Mest hoppas jag att dalmatiner mollysarna får yngel, för de är mina favoriter ;D

akvariet
0

#2 tackar, ja du kan la lägga upp lite bilder när avkomman kommer?

Emiizan
0

#3 Vet du? :D Nu har jag sett att en av mina Dalmatiner Mollys har yngel i magen! Hon har JÄTTESTOR mage :D Och hon är lyckligtvis min favoritfisk! En jättbra julklapp ;D

akvariet
0

#4 gud vad roligt! då är det ett tecken på att dom mår bra! hehe!