Nix, Appelsnäckor är en könade! Här har du en kanonsida om Äppelsnäckor!
http://www.freewebs.com/appelsnackor/
Väl mött//I
#1 Vilken bra sida!

Mvh Stephanie 

Äpplen är enkönade men hanar kan byta kön om det ej finns honor att para sig med!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

ok .. bara för att ja frågar är att ja ska köpa å ja vill bara ha honor … men hon kunde tydligen inte se de
#4 Det kan vara lite svårt att se tror jag?

Mvh Stephanie 

ok .. tängte ja vill inte ha ägg från dom röda äpplen än inte förens ja har haft dom ett tag
Äggen tar du ju bara bort om du inte vill ha ungar… Det är mycket svårt att se kön när inte snäckorna är riktigt stora…
Vart har du hittat röda äpplen? Eller är det en annan färg du menar? Mig veterligen finns inte röda äpplen, kan de möjkigen vara rosa?
Men vill du ha garanterat bara honor måste du nog köpa fullvuxna, jag rekommenderar att du bara tar bort äggkakan annars, den läggs över vatten och är svår att missa!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Honor kan väl "klona" sig har jag hört. Så även om man bara har honor så kan dom lägga ägg, de blir då kopior av sig själva men jag vet inte om det faktiskt är så, har hört det bara.

hon som födde upp säger att dom är röda.. men om dom är rosa gör de inget … ok .. men då gör de inget att de är honor å hane .. :P … är de så specielt om dom är röda eller?
#9 det är inte Posthornssnäckor du menar då?? För dom finns det röda av.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

nä de är äppelsnäcka.. men uppfödarn kan ha sagt fel å mena rosa
Nah, kloning tror jag inte på, aldrig varit med om… Däremot tror jag de kan spara sperman från hanarna!
om dom är röda, och är äpplen, så MÅSTE jag bara få tag i sådana… För mig veteligen finns bara vita, gula, rosa, lila, blåa, gröna, bruna *tror inte jag missat nån*
Men som #10 säger så finns röda posthornssnäckor! Kan du ha förväxlat?
hur stora är äpplen när de börjar lägga ägg?

#12om de är så att de är röda äpplen så tar ja några extra å fixar till dig ok ..

snyfft de var post hort … dom är väll inte så eftertraktad
posthorn är inte så eftertraktade nej… Eller ja det beror ju på! För visa är de favoriter, för andra däribland mig är de ohyra :/
Äpplen lägger ägg när de är stora som en femkrona ungefär!

ok .. då köper ja bara räkor å hoppas på att hitta äpplen
om du söker på google så hittar du bilder på dem, jag tycker att de som är riktigt röda är fina faktiskt! :)

ooo den var fin om den är roktigt röd eller blåvit typ

Dom röda posthornen e fortfarande ganska eftertraktade här i Sverige, jag har sålt allt jag fått fram å efterfrågan e större än det jag får fram till försäljning. Men det e väl bara en tidsfråga innan det finns överflöd av dom med kan jag tro! 

gud om ja ändå kunda få tag på en rosa eller en blå äppelsnäcka

Blå äppelsnäckor har jag sett till salu ganska ofta på zoonens annonspark bla. Väntar hem några st själv så fort vädret e skapligt!