Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1258 ggr
Mig-
0

det går inte att få lek!

mina ancistrusar går inte att få lek på!

Jag har en hane 6,5 cm och en hona 6 cm, han har jagat henne några gånger, men han verkar inte vilja para sig.

Nu har jag flyttat dem till ett eget kar med kallare vatten, större bottenyta och MASSA grottor som består av rötter och krossade krukor.(inga andra invånare än dem förutom några få guppyyngel)

Men båda envisas med att äta på pumpen och sitta bakom den, vad kan jag göra?, ska jag köpa en ny hona eller kommer det fortfarande inte hända något.

Tacksam för svar! :) :P

Sloj-border
0

har du en avlång grotta? :)

Mig-
0

Ingen grotta är speciellt avlång :)

KerstinL
0

Dom vill ha mörka & trånga grottor, helst lite avlånga och med bara en öppning. Det är ganska otroligt hur litet utrymme dom kommer in i faktiskt.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Mig-
0

det är lite blandat så att de ska kunna välja har liksom lagt/ byggt upp små grottor i olika former runt en stor rot som också bildar en grotta, alla verkar ha så lätt att få sina Ancistrus att leka :(

har sett en superfin hane med långa sprör på nosen samt en hona i samma stolek som jag har, är det någon ide att köpa bägge, eller kommer hanarna att bråka?

Skrattande

KerstinL
0

Hanar bråkar oftast inte, bara om dom vaktar rom/yngel. Det är jätteviktigt att ena änden på grottan är stängd för annars kan inte hanen vakta sina yngel ordentligt och då leker dom inte.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Mig-
0

okej :P tack!! :)

Mig-
0

någon som har en lite större hona till salu ca 8 cm?

Cappi
0

De kanske inte är könsmogna än?

6 centimeter är inte sååå jätttestort. Även om de har börjat få spröt så är de kanske inte redo än. Vänta, tålamod är akvaristens främsta dygd!!!

Mig-
0

jag har en hane som är 8-9 med centimterlånga spröt :P bara det att honorna jag har är för små och hinner inte växa ikapp förrän han är för stor :)