Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1873 ggr
jossan84
0

Babyboom! *bild*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inom loppet av ett dygn har alla mina tre vuxna guppyhonor ynglat och mitt lilla flytande yngelkar är fullt :)
Är åratal sen jag hade guppyyngel så jag är lite nyfiken:
- Hur snabbt växer de? När vågar man släppa ut dem i akvariet (finns segelfensmolly i akvariet också)? Det kommer ju att bli vädigt trångt i det lilla karet, de är över 20 st.
- Ungefär när får de färg och när kan man skilja mellan hanar och honor?

heffaklump
0

Dom växer helt beroende på vad du ger dom för mat och hur mycket, kan tänka mig att det tar iaf ca två mån innan segelfensmollysarna inte kan ta dom och dom börjar visa färger.

Mig-
0

jag hade några yngel i ett 12 liter och de andra i ett 60L och de som hade det större växte mycket fortare och fick färgen snabbare också.

så nu har jag bestämt mig för att ha ynglen i 12L tills de är kanske 2-3 veckor, då delar jag upp dem (honor och hanar) i mina två 60L.

mina största är kanske några månader och de är hälften så stora som de fullvuxna.

när du ska skilja på dem så ser du lätt efter några veckor att vissa får en svart fläck i ändan, då är det en hona. hanarna har ingen fläck.

mina som precis blivit uppdelade går bra hos guppys, men jag vet inte ifall någon av de du har är gluppskare.