Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 12511 ggr
akvariet
0

amanoräka vs körsbärsräka

hej har läst att räkor är väldigt flitiga algbekämmpare och okså väldigt vackra! men jag lutar mot att köpa en sorts räka men jag kan inte bestämma mig! hjälp mig! vill ha ganska små räkor så tips vore fint!

1. bara amanoräka

2. bara körsbär

3. både och

4. någon annan sort ( i så fall vilken? )

vill även veta lite om dessa dvs stl, färg, föda mm.

tack på förhandSkrattande

akvariet
0

putt

BrallarN
0

2

akvariet
0

#2 okej vet du någonting om den? stl, foder mm

akvariet
0

putt

akvariet
0

putt

yemoller
0

Spelar du golf eller?… Du puttar iaf väldigt mycket väldigt ofta!!

Googla de båda sorterna sp kommer du hitta många sidor, det är vad jag gjorde och jag skaffade crystal red räkor, mycket fina Glad

akvariet
2

okej tack

BrallarN
1

betyder inte det att man är dålig om man måste putta flera gånger ?

Skoja bara men jag har körsbärs räkor för jag tycker dom är fina och lätt skötta för jag matar inte dom direkt dom bara yrar runt i yngel akvariet och nu har en fått rom :D Dom blir ja kanske 2-3 cm och blir lite olika röda för vissa har inte så mycket färg. Dom är fantastiska på att göra rent och om man inte har några fiskar i karet så är dmom väldigt roliga för då är dom framme på ett helt annat sätt. Dom var ganska billiga också tror dom kostade 30 kr stycket. :D

akvariet
1

Okej H?ligt hur m?nga b?r jag ha?

BrallarN
0

jag köpte 4 stycken och så dröjde det 2 dagar innan en hade fått rom så jag hoppas att jag kommer få fler nu i veckan :d  har hört att vissa säger att man ska ha tio stycken men jag kände inte för att lägga 300kr på räkor då :p

akvariet
0

#10 okej vad roligt!

själv ska jag sticka på söndag och köpa mig ungefär 10 stycken! hehe sen kan jag ängna lite tid åt att ta lite fina kort på de små rackarnaTungan ute

ajax07
0

Får vi se korten på de inköpta räkorna?

Jag är nyfiken!

akvariet
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kunde tyvärr inte köpa 10 som jjag ville:( men jag köppte 4 stycken. här är nästan alla men den fjärde syns inte! det blev crystal red!

ajax07
0

Åh va kul! Va fina dom va!

Ska oxå köpa. Vill,vill, men kan inte bestämma mig för vilka!

Tack för bilden!

akvariet
0

tack själv för komplimangen, jag tycker att du ska göra som jag dvs köpa Körsbärsräkor för de är väldigt flitiga och vackra (mycket vackrare än någon annan räka tycker jag!) sen finns det ju många olika sorter t.ex crystal red som jag har elr så fins det crystal black och gelow. det är bara att välja.Skrattande men jag gillade crystal red mest! var bara försiktig när du ska göra rent så att du inte suger upp någon liten räka för då kan dom skada sig…

lycka till