Akvarium iFokus

Akvarium

Etiketttetror
Läst 3275 ggr
akvariet
0

tetror

hej i mitt nya akvarie som jag snart ska FÅ så vill jag ha massa olika tetror p.g.a att dessa är så otroligt vackra!Kyss men vet inte så mycket om alla sortes tetror, vet bara ett fåtal sorter: kardenaltetra, Neontetra, glödbandstetra och svart Neontetra.

skulle uppskatta lite info om massa olika sortes tetror d.v.s storlek, hur många man ska ha m.m samt bild om man orkar.

tack på förhand!Skrattande

OlleA
0

Hur stort är akvariet? Tetror är utpräglade stimfiskar som bör vara ca 10 eller fler av samma sort för att trivas. Oftast blir det vackrare om man har många exemplar av en eller två arter än om man har ett virrvarr av många olika.

Olle

akvariet
0

#1 okej jag ska FÅ ett ungefär 100l! men vad för sorter är fina tillsammans!

OlleA
0

Vilka som är fina tillsammans är en smaksak, så du får leta bilder på nätet eller i akvarieböcker. Ett tips är dock att arterna inte bör vara alltför lika varandra, t ex blir det inte så lyckat att ha neon- och kardinaltetror eller rosenteror och röda fantomtetror ihop. Satsa hellre på sorter med olika färg och form så att du får bra kontraster. T ex Kardinaltetra, citrontetra och kejsartetra, ca 15-20 av varje.

Olle

akvariet
0

fråga 1: jag vill hällst ha vegitariska tetror som är fredliga mot alla andra fiskar! vilka tetror trivs tillsammans?

jag har tänkt att ha följande i mitt nya 100liters akvarium:

pansarmalar (hälst fläckig för dom är finast)

svärdbärare (3-4 stycken tror jag)

platy (röd wagtailplaty och vanliga varianten)

och flera olika sortes tetror (jag har redan 10 kardenaltetror)

fråga 2: funkar dessa fiskar tillsammans?

hindul
0

zookoll finns en del rätt lättillgänglig info med bilder.

akvariet
0

okej tack!