Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 4066 ggr
sallad
0

räkor

hej.

jag tänkte börja föda upp räkor i mitt akvarium jag ska få.

är det nån växt eller nåt man måste ha för att föda upp räkor.

-Rasmus 🌈

Cappi
0

Nej, det inget särskilt som behövs, men räkorna tycker om att ha t ex javamossa eller någon annan tät växt att klätttra runt i. I en sån växt trivs det små encelliga djur som räklingarna gillar.

Sen gäller förstås vanlig akvarieskötsel, inga djur trivs och förökar sig under dåliga förhållanden.

sallad
0

tycker dom om att ha moss bollar

-Rasmus 🌈

akvariet
0

räkor gillar javamossa i alla fall mina Körsbärsräkor!

Cappi
0

De gillar nog mossbollar också!

Mig-
0

jag har haft crystal red i flera veckor i min större kar och det kom aldrig några ägg, sedan märkte jag att två räkor blivit uppätna av mina barber, så jag flyttade dem direkt till yngelkaret(som är helt fylld med javamossa) och nu på bara några dagar så ligger det en gul äggklump där, jätteskojj!

så jag rekomenderar javamossa!

KerstinL
0

Räkor lägger inte klumpar med ägg, dom bär sin rom under stjärten tills den kläcks, sen puttar dom iväg dom små räklingarna ut i akvariet. Är det en klump så är det nog snäckägg du har.. vad har du för fisk i karet?

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Mig-
0

guppyyngel och räkor inget annat, hm jag trodde det var räkorna :/

det ser ut som gula korn i en liten klump ska jag ta bort det?

KerstinL
0

det är med all säkerhet snäckägg, dom ska du ta bort om du inte vill ha en massa snäckor i akvariet..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Mig-
0

Okej va synd..

Cappi
0

Det kommer nog räklingar också, vänta bara.

Ska man hålla på med akvarier så måste man ha en massa tålamod. Det är ju inte alltid så lätt, förstås, men, men, den som väntar på något gott väntar aldrig, osv,osv.

Mig-
0

det är sant :) men jag har bara fyra stycken så lite fler hade jag tänkt skaffa iallafall ;)