Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2008 ggr
dirdib
0

Sätta en lysrör till (54 liters)

Hej! Jag undrar hur kan man sätta en lysrör till om man har en på 15W i akvarium med 54 liters? Tack för hjälp!

BrallarN
0

Varför ska du sätta i ett till ljusrör ?

dirdib
0

För att 15w räcker inte riktigt för växter - att de ska växa

BrallarN
0

Det är ju inte watt:en som spelar roll är det ljus eller värme du behöver? för är det ljus så kan du ju byta ljusrör för det finns antagligen ljusrör som ger mer ljus än det du har :D jag har ett 15 watts rör och det är sjukt vad jag får ljus och mina växter får jag hålla efter flera gånger i veckan :P

dirdib
0

vilken har du då?

Jag läste mycket på mitt språk och det finns bara få växter som växer vid 15w. mycket bättre är det med 2x 15W

BrallarN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ber om ursäkt för jag ljög om att jag hade 15 watt . Jag har helt säker på att det var 15 watt i min men det var 18 w men jag vet inte om det gör ngn sklillnad :P

Vattnadal
0

Kolla med din djuraffär, så kan de ta hem, om de inte har, färdiga armaturer, som du lätt kan fästa i rampen, för att få ett till lysrör.

Jag har modifierat ramper för att få mer ljus till saltvatten, och vet många "växtnördar" som oxå gör det. Du kan även skaffa reflektorer och sen kolsyregödning, så kommer det att växa så du får ansa!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

BrallarN
0

Jag hörde med min far som gav röret till mig och det är ett teratie rör så den ger otroligt mycket ljus :D