Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 6817 ggr
Katarina
0

Hur ta bort silicon från frontglas?

När jag siliconade om akvariefogen "kladdade" jag ner en bit av framrutan. Det har härdat nu när jag såg det. Hur fasen ska jag få bort det? Tips?

TccT
0

Enklast brukar rakblad vara. Men man får nog leva med litet märke efter silikonet

Katarina
0

Funkar inte med rakblad, alldeles för tunnt skikt. Kan inte stå ut med det, det är inget litet märke. Har klantat mig och måste ha dragit hela handen efter framrutan… Hjälp!!

EricaN
0

prova med bensin.. det löser ju upp typ klister mm.. kan ju vara värt ett försök och skadar inte någonting :)

Katarina
0

Ok, kan vara värt att prova! Tack!

Mig-
0

kan du inte vända akvariet så att det äR på baksidan? :)

Katarina
0

#5 Det är redan vänt pga repigt frontglas-tyvärr

Mig-
0

va synd :/

Kalendula
0

Kemiskt ren aciton tar bort siliconet om det bara är ett tunt lager, men du måste göra rent glaset ordentligt. Sedan undrar jag om du har försökt att skrubba bort det med en vanlig disksvamp. En sån där gul med grön baksida? Det repar inte glaset.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

BrallarN
0

Tops och kemisk ren bensin eller riktig aceton brukar lösa det mesta men det måste vara riktig aceton och inte sån makeup remover. Det funkade till och med när jag hade spillt hammar lack på mitt tangentbord:D

kumatass
0

Kemisk ren Aceton eller Kemisk ren Bensin finns i vanliga mataffärer…Cool

Katarina
0

Tackar för tipsen! Ska köpa aceton!

EricaN
0

Det var kanske inte så dum teori med bensin i alla fall (A)