fula sniglar!!
hej, nu har jag under de senaste veckorna hittat små bruna sniglar i mitt akvarium allt mellan 1-5 mm, idag hittade jag en liten äggsäck (5mm) med små svarta prickar i, är det sniglarna som laggt ägg!!? ska jag avliva alla? vad är det för sniglar?
vita prickar var det visst ;)

Det är säkert "skräp" sniglar, dom förökar sig snabbt och kan förökas från två till typ tusen ganska snabbt o.o Skulle nog ta bort äggsäcken om jag vore du ;)
kan va posthorn med… Vad har snäckorna för form? :)
Snäckor kommer när du matar för mycket, eller ja… De blir fler då aif!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Dom brukar ju komma med när man tex köper växter ;)
ska nog ta bort skiten, #3 de är något spiralformade
Googla dammsnäcka och posthorn :) Är det nån av dessa?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

nej posthorn är det inte… tror någon annan som är snabb att föröka sig… gör dig av med äggen om du lyckas… kläm sniglar du hittar…. kör alun på växter du köper…
Malaysisk sandsnäcka kanske? De blir många mycket snabbt!
Jag tror på någon av dessa tre jag nämnt och alla är i princip omöjliga att bli av med! :(

nej, den var mer trubbig, men jag har fått bort de nu ;)

hmm kanske trubbing sumpsnäcka
ja sånna var det nog

ja då var det löst men den ska du krossa för dom kan bära på parasiter(fiskparasiter) så hoppas du gjorde det!