Konstiga snäckor i mitt kar..
Små mörka snäckor börjar sprodas i mitt akvarium. Inte dom här vanliga platta kannelbulle liknande skräp snäckorna. De här är med runda på ena sidan och spetsiga på andra lite som formen av en helena snäcka men inte skruvad.. Svarta är dom..
Någon som förstår min smarta förklaring och vet vad det är som flyttat in?

HAr du någon bild på dom?
När jag försöker fota blir det bara svarta prickar.. Så nej, har för dålig kamera för att få bra bild..
Försöker hitta något som liknar dem på google men än så länge no luck
dammsnäcka?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Tänkte också säga dammsnäcka.
Är dammsnäckorna oxå äckelsnäckor? Som förökar sig med blixtens hastighet?

dammsnäcka och äpplesnäcka är inte samma sak, äpplesnäckor lägger sina ägg i klasar ovan ytan som är lätta att se så man kan lätt kontrolera antalet.
Hehe tror du läste fel #6 :)
Men dammsnäcka är en skräpsnäcka ja :) Och föörökar sig efter hur mycket mat det finns, typ… Har du mycket så matar du för mycket :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

HAHA, yups, så in i bara den .. Får la skylla på en lång dag på jobbet 
haha det är inte lätt alla gånger, jag läser ofta fel själv så jag vet XD

hur kan man göra för att få fler söta små snäckor?

*PUTT*
#10 Vill du ha äckelsniglarna? (jag kallar dom det
vet inte vad dom heter)
Enkelt att få dom tycker jag, gör inte rent växter du köper, mata en massa och puff hela karet är smockat med små äckelsnäckor..
Jag har köpt mig Helenor så nu är mitt kar rent från små snäckor.. jätte skönt.

jag tycker att dom är jättesöta ju specielt skrivsnäckor!