"Skräpsnäcka "?
Hittade just en bild på malaysiska sandsnäckor och liknar min väldigt mycket. Kan det vara en sån ? :O

Yups, ja tror också det är en malaysisk sandsnäcka .. Hitade sj sånna i mitt kar efter att jag köpt växter.
Ja, det är en malaysisk sandsnäcka, och det är en riktig nyttosnäcka, eftersom den gräver runt i botten och därmed ökar syrsättningen runt växternas rötter, bajs och matrester bryts ner och blir till växtnäring. Var rädd om den!!

inte för rädd har hört att dessa kan föröka sig i hundra nittio och sen har du en botten som rör sig i som guppigt hav… själv har jag som sagt lyckats att slippa denna men tyvärr fått andra med växter…
håller på med sannering här i våra akvarium….

JAg har sandsnäckor sedan några månader tillbaka och kan inte påstå att dom förökar sej i hundranittio 

Har åxå bara hört possitiva saker om dessa snäckor..

jag fick med 2 små vanliga "sjösnäckor" eller vad det nu heter men dom äter fiskarnas bajs och sån så jag har inte tagit bort dom!!!:)
ska man ta bort dom igentligen eller för jag tycker att dom gör en god insats!!! men hade jag varit du så hade jag nog hafft kvar snäckan för om den kommer ifrån handlarens växter så bode den inte vara falig elr så.