Sjöhäst som föder
Jag lyckades filma min fina sjöhäst Pontus när han födde sina bebisar i går.. 
Vad är frågan?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Hmmm. lyckas nte få till länken till youtube. Vet inte varför det inte fungerar. Får länka till hemsidan i stället.
Vad coolt :D Grattis! =)
Fixade så länken fungerar.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Fantastiskt att få se. Grattis till tillökningen.
Marsvin 4-ever
.
Tack alla
!
Kerstin, hur gör man
?
Man markerar det man vill länka sen klickar man på kedjan uppe i det lilla verktygsfältet, då kommer det upp en ruta där du skriver i adressen.. ; )

ahh.. ok Var det så lätt? Tack!
Wow! Dom är såå underbara sjöhästarna..
Grattis!!!
Tack!
Ja, visst är dom underbara! Jag har suttit och tittat på filmen om och om igen. Jag tröttnar aldrig på att se dom små bebisarna bli till. 
Tack för att du dela med dig av detta lilla "mirakel"!! WOW va häftigt!!

Jag är inte medlem här men är inne och kollar ibland. Snubblade in här och hittade Pontus när han föder och…. Oooaaaaa! :o :D
Jag kan inte låta bli att associera till när man själv födde barn och han bara *ploppar* ur dom sådär… stora tycks dom ju vara också. Trodde sjöhästbebisar skulle vara småsmå sjöhästminiatyrer men de här såg ju ut som små ålar istället. Häftigt var det iallafall och jag hoppas dom klarar sig nu. Ge Pontus något extra smaskens nu när han krystat och jobbat på. Vet inte om fiskar krystar… ser ut så iallafall :)

coolt! 

Helt otroligt häftigt!!
Alltså…känner mig lite okunnig här-men vissste inte att sjöhäst-hanar föder ungarna!
Föder båda könen ungar eller bara hannarna??
Nog för att jag vet att djur i naturen är tvåkönade osv. men visste inte just detta om sjöhästar…
Hmm måste läsa på om dessa söta varelser… det vore jättekul att ha men det är nog för avancerat för mig..-visst är det saltvatten-akvarium?
Jag har bara haft sötvatten och så blir det nog igen när jag nu tänker skaffa akvarium snart igen…Har saknat mitt 220 liters-nu kommer jag dock köpa ett lite mindre..
Hoppas hitta uppdatering om Pontus här,och om ungarna klarar sig..!!
PS:Var tvungen att länka till denna tråd inne på min "huvudsajt" -Cornishrex iFokus..hoppas det var Ok!DS
Tack alla!
Pontus mår bra och har nu nya ägg i pouchen. Pouchen är den lilla yngelkassen hanen har på magen. Honorna bråkar om att få lägga sina ägg där. Pontus har sin favorit som heter Ina. Hon är den största av alla dvärghästarna. Det är alltså bara hanarna som föder. Pontus får alltid stora starka bebisar. Än så länge lever alla. Dom är otroligt söta. Bebisarna är ju stora i förhållande till pappan. Men pappan är ju bara 2 cm stor så bebisarna är ganska pyttesmå. Dvärg sjöhästar får stora yngel men i stället väldigt få. Det är den enda sorten som man kan ha kvar bebisar i akvariet med föräldrarna. Mina H.barbouri som är en mellanstor art brukar få ca 40 st bebisar. Dom är små miniatyrer ser exakt ut som föräldrarna. H.Reidi är lika stora som min H.Barbouri men dom får pyttesmå bebisar och kan få kullar på upp till 400 st yngel! Deras bebisar är nästan samma storlek som mina dvärg sjöhästars bebisar.
#14 Såklart det är ok att länka
!
åh så häftigt!
hade ingen aning om hur de "födde" sina ungar innan jag såg detta, hade inte ens tänkt på de!
grattis till de små bebbarna!
#16 Tack! Dom simmar omkring och äter så dom nästan spricker. Dom är så himla gulliga!

Vaad roligt att du har lyckats att filma denna händelse! ^-^
*puttar upp*

Häftigt! :)
Ååh! Vad roligt! Är det svårt att sköta sjöhästar? (väldigt okunnig när det gäller såna "fiskar" men jags kulle vilja lära mig för det vorde kul att ha..) :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Gud vad häftigt! *Vill ha, vill ha, vill ha!*
lurvponnyn.vimeddjur.se
GUD vad häftigt :D
!!

guu va häftigt!! avissss!!^^
Hur stort akvarium behövs till sådana sjöhästar? Är det saltvatten, eller?

jag vet inte hur stort… men jag vet att dom lever i saltvatten ;)
Vad häftigt!! Snacka om under!!
Det som blir kul att se är om du lyckas få upp dom i vuxen storlek.Brukar vara kinkiga att få över 4 veckor gammal efter det brukar dom klara sig.
Jag skulle rekomendera ett kar på minst 100 liter men vist finns det dom som även haft dom i clownhotell osv men det är någon jag inte skulle våga mig på.
Själv funderar jag på ett hästkar .Kanske med en lite högre höjd på runt 65-70cm med lite fina macroalger.
Hur ser karet ut som du har dina i Irene?

Hur många av ungarna överlevde och kanske lever idag? Med tanke på att det är ett tag sen dom föddes, menar jag =)
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Wow vad häftigt att se :D

Verkligen häftigt!!!
ojj grattis 
Yrrblossets Sällskapsmöss
Putt!
Wow, det var häftigt att få se! Mår alla bra?

ursäkta dum fråga men är sjöhäst ,sallt vatten sort och vart kan man få tag på sådant
Ja bra fråga #35.
Ha en bra dag! // Pernilla