Guppy som inte äter!
Har lagt märke till att en av mina guppyhonor inte äter. Hon har varit lite så sen jag köpte dem för ca 1,5 vecka sen, men trodde först att det var pga stressen efter resan. De senaste dagarna har jag lagt märke till att hon är smalare och slöare än de andra. Och när jag studerade henne vid matning så såg jag att hon simmade runt och tog matbitar i munnen men spottade ut dem igem.
Vad kan det bero på? Hon ser inte konstig ut i övrigt och alla andra firrar verkar pigga. Det ät precis som att hon bestämt att hon inte vill äta 

Vissa fiskar kan ju vara kräsna ;) Mina kamphanar äter absolut inte fligfoder. Du kan ju testa mata med något annat och se vad hon tycker :) Om hon inte äter då så kanske hon har någon sjukdom eller liknande.

Jag har provat med flingfoder, frysta mygglarver och majs, men inget verkar passa :( Hoppas det inte är något smittsamt. Jag har en annan hona som är köpt från samma akvarium och hon är ju pigg och glupsk.
EXAKT samma sak hände mig. jag köpte två guppyhonor och den ena ville inte äta och smalnade av, men hon dog tyvärr.
sedan när jag var i en annan djuraffär och köpte fler honor så upptäckte jag att de jag köpt från början var väldigt små/tunna/färglösa jämfört med de nya :/ har kvar den som inte dog :)
Kan hon ha ynglat elr något? min hona blev väldigt hängig efter sin första kull, men nu är hon pigg igen, lycka till!

Fast att de har olika storlek och olika färg är nog mer genetiskt. Både dessa honor (varav den ena är den dåliga) är ganska små och färglösa (eller normala om man jämför med de jag hade som barn), De två andra honorna jag senare köpt från en annan affär är betydligt större, kaxigare och är nästan mörkblå/svarta i färgen (ja, de är fortfarande guppys). Så jag tycker mer att det ät de senare som är ovanligt stora, de är ju avlade för att vara ganska stora om jag fattat det rätt.
Vad jag vet har hon inte fått yngel, inte hos mig i alla fall och det akavriet jag köpte henne ifrån var det bara honor i.
I sånna fall tror jag att hon är sjuk, har hon krökt rygg? Då kan det ju vara inavel:/
Min hona som dog slutade äta och blev tunn och simmade inte runt i akvariet, utan gömde sig bakom pumpen, en dag när jag kom hem låg hon och flöt, det finns ju jättemånga sjukdomar hos fiskar…

#5 Nej, hon ser normal ut annars. Ja, hon kommer väl antagligen att dö :/ Hoppas att det inte är något smittsamt. Har ett jättesnygg silvervit hane som jag hoppas ska yngla av sig :)