*bilder* mina burkar :]
Tänkte lägga upp lite foton på mina vattenburkar och inneboende fiskar.
75 liters - guppyhanar, sphenopsmollys, kyssgurami, Dvärggurami, c. aeneus
100 liters - guppyhonor å en massa(massa, massa, massa) yngel, sphenopsmollys, kyssgurami
200 liters - pakistanbotior, ancitrusar, Slöjstjärt. guldbarb, Sorgmanteltetra, kampfiskar (7 honor, 1 hane)
Sen har jag även en bytta med massa kampfiskyngel som snart fyller en vecka.

"Kampfiskhonan" på bild #2 är faktisk ingen hona ;) Det är en hane, en plakat hane (en kortfenad hane). Brukar krylla av sådana när man ska köpa honor från djuraffärer, just för att dom ser ut som honor men inte är det. Man får försöka titta efter den "vita pluppen" (äggledaren) som sitter framför analfenan på honorna.
#9 det är just det som är krånglet, jag tycker mig se en vit plupp mellan bröstfenorna.. Men jag kan ju se fel också. Han simmar för det mesta med bröstfenorna efter sig så att jag får lite trubbel att se >.<'

det är en plakat hane ;)

Eftersom han kaxade så mycket med din andra hane så är det garanterat en hane :) Man kan också se en viss skillnad på när dom fäller ut hjälarna, honorna brukar inte kunna fälla ut dom helt som en sköld utan är lite rundare och inte lika utfällda när dom visar upp sig. Honor är också allmänt rundare vi dmagen och på groppen då dom bär på ägg :)
#12 oki, tack :)

och sen brukar hanarna ha längre bröstfenor än honorna ;)