Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1726 ggr
[hilevij]
0

Vildfångade kyssguramis (m.m.)

O jag tror jag blir galen snart! I min djuraffär hade de flera vildfångade kyssguramis, har aldrig sett det förut! Jag blev jätte sugen på att köpa ett par stycken, och det är jag fortfarande. De var så underbart vackra, mycket snyggare än de rosa :]<33 De hade även en och annan knivfisk (t.ex en black ghost) och några röd aktiga poecilias som liknande guppys ett sätt, fast i priset var de inte i närheten av våra vanliga guppys - de kostade flera hundralappar styck o.O'

Var bara tvungen att skriva av mig ^.^

[hilevij]
0

När jag ändå har startat en ny tråd kan jag väll även berätta om mitt nya projekt; nämligen guppy/mollysar. Våran molly mamma fick ju en massa bebisar för några månader sen och när jag startade upp det nya jordakvariumet så stoppade jag i sex utav de femton molly ynglerna. Nu är de några månader och endast en av bebisarna blev en hane, och han är kvar i det första avkariumet. Alltså har jag sex molly honor som ej är befruktade tillsammans med massa guppyhonor och yngel och snart är det dags att släppa i nya guppyanar hoss dem. Så jag ska se om jag kan få guppy-molly hybrider, har sett några häftiga exemplar på google och skulle gärna ha några egna. Sen får vi väll se om det kommer att fungera. Jaja, nu vet ni vad jag håller på med för galenskaper just nu ^.^

KerstinL
0

Dom som liknade guppys var troligen micropoecilia picta, vi har yngel av våra i lokalen. Dom ska få växa på sig men så småningom hoppas vi på att ha ett gäng till salu.Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[hilevij]
0

Ja dem var det nog! Jätte tjusiga var dem verkligen. Får jag lägga näsan i blöt och kolla hur många ni har och hur mycket dem skulle kosta när de är färdiga? ^.^

KerstinL
0

Ja, det går så bra så, hehe.. Just nu har vi väl ett tiotal yngel som ska växa på sig, så om ca tre månader har vi nog ett antal säljklara djur för 45:-/st. Flört

hittade en sida med lite fina bilder här

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool