Det kan inte vara sant...
Nu är jag verkligen sur… Jag hade ju äntligen fått hem en ljus ct hona och hade satt ihop henne med min fina hane. MEN nu inatt så vill jag ha lite koll på dom OM dom skulle börja para sig… Jag klev upp vid tre imorse och kollade till dom och då såg jag att hanen var helt väck! Han ville abslut inte bry sig om honan längre utan stod bara uppe vid ytan och spelade död. Honan som självklart hade kommit in i det här med att "nu vill jag para mig" beteendet… O.O Då tänkte jag: Amen då tar jag upp hanen imorrn och åker och köper en ny som inte är su värdelös… Sen kliver jag upp kl 09.00 och ser att dom har faktist börjat para sig >.< Hanen beter sigh precis som vanligt (allstå helt väck) och honan plockar börbryllat upp dom snackars äggen som han inte ser eller bryr sig om!
Jag är så less på att det jag vill ska bara gå åt nåt annat håll än vad jag räknade med….
Jag tog bort honan mitt i allt för jag ville inte att hon skulle slösa sina ägg på en sån där usling.
MEN nu har hanen FAKTIST börjar ta hand om äggen >.< (som jag ser nu när jag sitter här och skriver) Nu har jag också släppt tillbaka honan för att ge honom en andra chans men hon ser ju inte alls intrsserad ut längre dock. Tänker låta henne ta upp alla snackars ägg och se ta ut henne igen :( Vill hellre hitta en hane som tar väl hand om äggen så det verkligen blir någonting av dom.
Förlåt om jag kanske beter mig lite konstigt men jag va tvungen att skriva av min ilska lite :P

Nu har det hänt en skumm sak igen..? Honan smiter dit och ta äggen som ligger på bottnen, simmar fort längst bort i andra hörnet på karet och lämnar dom där? O.o
Har tagit ut henne nu igen… Får försöka men någon annan hane sen.

skumt!!!!!! :O

Ja… Har skaffat en ny hane nu… Får se om det bli samma sak med honom också "/