Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 1043 ggr
gickan87
0

Vad kan färgen heta? kampfisk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske ska köpa kamphane om det löser sig med frakten av honom.

Undrar om någon av er vet vad denna färg kan heta?

Bilden är lånad från Linan på zoopet.com

MVH Erika :)

gickan87
0

Nån måste ju veta vad färgen kan heta?

sussa08
0

Nah, jag kan inte alls nåt om färgernas "namn" om det ens finns några på svenska!

Du får nog googla, för det är nog inte många som vet detta i Sverige tyvärr… Jag har aldrig hittat nåt pålitligt…

Inte ens nån sida där fenorna stämmer tyvärr

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

gickan87
0

Du försökte iaf :)

Får leta runt lite då. Annars spelar det inte någon roll heller, ska ju bara ha honom till sällskap :)

sussa08
0

Hehe lättast är annars att beskriva färgen som du ser, alltså till exempel: Vit kropp, ljusblåa fenor med rödan inslag

:P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

gickan87
0

Hur menar du då? jag har inte fisken i min ägo ännu så jag kan inte heller se hur han ser ut. Det enda jag vet är att jag är grymt kär i den Kyss

sussa08
0

Jag beskrev fisken på bilden XD som ett exempel :P

gickan87
0

Jaha :) tror det är dags att sova snart Skäms

sussa08
0

För mig med XD jag sitter och kisar för jag har förlagt mina glasögon XD

kumatass
0

Bilden ljuger ofta om färg, -men tala om exakt hur hon ser ut så kan jag tala om vad färgen/kombinationen heter.

Är hon 2 eller 3-färgad?

kumatass
0

Om kampfisken har fenstrålar som går något längre ut än vad själva kanten på stjärtfenan gör, säger man att dessa är Combtails. Extremfall på combtails när fenstrålarna är jättelånga blir det en Crowntails

/R

kumatass
0

Pastell - Fisken har en vit kropp och fenor i någon färg, grönt eller blått.

Cambodian - En fisk med ofärgad kropp med röda fenor. Det finns andra varianter också med blå eller svarta fenor men dessa är ovanligare.

Marble - En ljust färgad fisk (ofta flesh eller vit) med fläckar av en mörkare färg på både fenor och kropp.

Kanske någon av dessa stämmer in på din firre!

sussa08
0

Wohoo vi har en som KAN färger o så :D <3

heffaklump
0

hehe, då är min ct hona med vit kropp och röda fenor cambodian red då ;D