Ang. flugor
alltså, har alltid haft tanken i huvudet, men kan fiskar äta flugor? skulle det vara farligt? ja tror inte dom skulle gilla det, men är de farligt? är lite frestad av tanken att ge dom en jättestor gammal fluga ja har här.. tycker ni ja ska ge flugan till fisken eller ska ja låta bli? ville bara fråga innan jag kanske gjorde något dumt eller dödligt.
Tacksam för svar :)!

En gång hade en fluga ramlat ner i mitt kar och mina kampfiskhonor åt den med glädje. Det beror kanske på ur stpr den är och vad du har för fiskar? Jag tror inte det ska vara något farligt, så länge det inte är någon giftig ;)
Farligt tror jag inte.
Jag brukar mata mina fiskar/ grodor med banan flugor som ej kan flyga.
// Patrik
Mina slöjisar äter med glädje stora feta spyflugor…. *yak*
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
…en sommar för länge sedan när jag hade mitt förra akvarium (Det är nog säkert 12-13 år sedan!) så förde jag statistik på vilken/vilka av mina fiskar som åt flugorna jag gav dem. Det tog sällan lång tid innan en fluga försvann! :D
haha gud vad kul ,ska testa ge min fluga nån gång :D! gör det ngt om dom är levande? 
Nope! De är tydligen bara smaskigare då! :D Visst, man måste ju självklart ha fiskar av en viss storlek. Tetror kan nog ha vissa svårigheter med att få ner dem… ;)

om man tänker guppys så används dom för att äta malariamygg

mina kampisar är helt GALNA i bananflugor!!!!!!! xD