äppelsnäckor skitar ner, städar dåligt?
Jag fick för några dagar sedan hem mina första äppelsnäckor och är redan otroligt fäst vid dom. Växer så det knakar gör dom också. Några har fått "skalpåbyggnad" på mellan en halv och 1 cm på bara 2 dagar!!
Härligt att se !
Men de bajsar en hel del har jag märkt. Jag har svart botten och deras gröna bajskorvar ligger precis överallt!!
Blir det inte så hos er?
Sen läste jag på zoopet idag om en kille som hade över 300 äppelsnäckor och påstod att de inte städade alls! De åt tydligen inga alger från varesig glaset eller växterna…Tyckte det lät konstigt eftersom alla ni andra verkar så nöjda med deras städning.
Själv kan jag inte ha nån åsikt om deras effektivitet när det gäller städning än då jag som sagt bara haft dem några dagar
Mina städar bra, har haft säkert samma antal som killen du nämnde, i sama kar då, och de städar/äter konstant!
Däremot kan jag tro att de hellre äter annan mat om man lägger i det, så då minskar ju städandet :P
Jag har inte haft nå problem med snäckbajset, har aldrig sett det förutom när jag skickat snäckor eller så XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Mina städar också bra.
Mina städar oxå bra, riktigt bra faktiskt!
Har några hundra i samma kar, det är algfritt och så gott som bajsfritt :-)
Kan ju vara så att killen du läste om hade alger snäckor inte äter, dom tar nämnligen inte alla sorters alger, tyvärr.
Kul att höra att dom växer :-)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
#1, 2,3 Ja jag tror mer på er också än på honom:) Mina far ju upp och ner längs glasrutan och "grejar" med munnen så jag antar att det städar och inte bara pussar på rutan hihi
Och som du säger sussa08, kan det nog vara så att han matar lite för mycke med annat som kanske är godare. För han skrev att de bara åt grönsakerna och de han gav dem.
#3 ja tack ännu en gång för dessa härliga snäckor!Det är sååå fina<3
Mina städade inte alger när jag hade dom :/ Tyvärr avled alla efter medicinering och det stod inte alls att snäckor var känsliga :S Aja..
Men de var mkt charmiga iaf!
Va konstigt att de inte verkar städa hos vissa men är fantasiska städare hos andra
Mina städar inte ett dugg!