Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1253 ggr
OzzysMatte
0

måste man göda växterna?

När jag surfar runt och läser om akvarium(jag är nybörjare så jag slukar allt jag kommer över) så står det mycke om gödning av växterna

pmdd, co2 osv osv. MÅSTE man hålla på och gödsla?

sussa08
0

nej det måste man absolut inte :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

OzzysMatte
0

"1 va bra, för det verkar mest krångligt, inte för mycke, inte för lite, och det här med co2 fattar jag nada avObestämd

sussa08
0

inte jag heller XD

Men så länge du har bra med ljus så mår dina växter bra :) Gödning får de av fiskarna XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

OzzysMatte
0

#3 hihi härligt att höra att jag inte är ensam.

Ja men då kör jag på utan då för ljuset är nog helt oki. akvariet är ju nytt så lysrören lyser som bara den =)

Johan-
0

Det kan vara bra att använda gödning när du startar ett nytt kar, men oftast så behöver man inte det.

OzzysMatte
0

#5 jo det har jag också läst.. men första gången jag startade akvariet så hade jag i växtgödning med fick på en gång massa alger och grumligt vatten. Så jag fick börja om från början och vågar inte ha i nån växt gödning den här gångenObestämd