Ännu en snäckkokong!
Nu har mina småsnäckor (som jag skrev om då jag trodde att min snäcka hade självbefruktat sig eftersom hon inte haft en partner sedan i vintras) börjat växa på sig.
och min stora äppelsnäcka har lagt ännu en klump ägg. Häftigt att dom kan "spara sig" så länge efter att partnern dött!
De små som kläcktes i början på september är flest lila, men även några rosa, blåa och vita ser det ut som. Liiite svårt att avgöra då de fortfarande är så små! Kul med tillökning och kul att det snart blir ännu fler snyggisar!
Blev ju inte supermånga den första kläckningen eftersom typ hälften kläcktes i lilla karet och dog där innan jag flyttade över resterande av äggklumpen till stora karet. Men en hel del är det ändå.
Kuuul!
med så bebbar
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

Grattis!!!
Japp! Bara de växt på sig lite mer får jag väl prova att sälja ett gäng. Har dock aldrig gjort det förr och vet inte om man törs skicka nu på hösten…? Det kke blir för kallt för dem! Jaja, får väl fråga vidare om råd angående detta när de blivit stora nog. Annars får jag väl sprida dem här i Jämtland!
#2 Tack! 
Kan man typ inte vira något runt burken så att den håller sig varm?
frigolit är ju bra på att hålla värmen…..men det kanske man inte kan ha om man skickar med brev xP
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/
#5 Vet faktiskt inte, men jag ska ta reda på hur det funkar och hur man gör när det är dags. 
Skulle vilja ha äppelsnäckor!!! de är så fiina hadde en en gång men den dog :'(
#7 Ja, de är verkligen superfina! Du får väl skaffa igen? Jag hade en vän här igår, och vi kom fram till att snäckorna var flest mörklila, några ljuslila med ljus (antagligen gul) fot, några blå och några vita. Helt klart flest mörklila med mörk fot. Men fina är de alla!
Rosa och lila är nog de finaste färgerna på äppel snäckor enligt mig själv ;)
Jag gillar alla, men rosa, ljuslila och vita är nog vackrast/häftigast! (enligt mig…)
Det är inte säkert att de är befruktade!! Du ser det enklast efter ett par dagar, då bör äggen ha mörknat lite.
#11 hon skrev ju att de kläckts så då måste de vara det! ….fattar inte vad du menar med det
#11 Jo, den första "klumpen" var befruktad (trots att min snäcka varit ensam sedan tidigt i vintras), äggen kläcktes för ett par veckor sedan och nu har hon lagt ännu en "klump". Om denna är befruktad visar sig väl---- men det skulle jag kunna tro att den är. Var den förra det så är det ju fullt troligt att även denna är det!
Nu har den andra snäck-kokongen börjat kläckas. Ännu fler äppel-bebisar på gång!