Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1302 ggr
pernillaa
0

Sökes - stora snäckor

Hej

Jag skulle vilja ha någon typ av snäckor i mitt akvarium, eller säger man sniglar kanske…

Hur som helst så har jag två st axolotlar som äter allt som rörs och som får plats i munnen. Dom är nu kring 20 cm båda två och blir 30 cm.

Undrar om det finns någon snäcka som är kring 5 cm i diameter ungefär eller därikring som man törs stoppa ner i akvariet med dom så att dom städar upp?

Törs man frakta snäckor med posten?

Finns det någon kring Vindeln i Västerbotten som har någon snäcka av intresse att sälja så är jag jätteintresserad om det inte går via posten. Men går det via posten så spelar det ju ingen större roll var dom finns.

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

botvidn
0

Hur stora vill du ha? Typ Ampularia(äppelsnäcka)? Eller lite mindre, typ posthornsnäcka?

pernillaa
0

Läste på lite igår och vill ha äppelsnäcka!

kissan78
0

Annars finns ju randiga posthorn och dem blir större än äppelsnäckor.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

heffaklump
0

Jag söker vuxna äpplen :P

pernillaa
0

Hm. Jag var i kontakt med en snubbe via mail igår som hade posthornssnäckor och tog upp mitt problem. Han hade randiga snäckor men sa ingenting om deras storlek. Är det alla randiga som är så eller är de här stora randiga en egen sort?

Jag vill ha stora snäckor hur som helst. Hur stora blir de här posthornssnäckorna som är randiga? Hur stora bli äppelsnäckor?

sussa08
0

Äpplen blir något större än en golfboll, i alla fall dom jag har :P men det varierar stort :)

har sett dessa "randiga posthorn" och de är endast gögre i skalet, mycket tunnare, så att de är större än äpplen kan jag inte hålla med om :)

Det är svårt att få tag på fullvuxna snäckor, och de är svåra och dyra att skicka (enligt mig)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

pernillaa
0

Hm, ja men om jag börjar med små då och har dom i bebisakvariet tills dom har växt till sig, då går det bra. Spelar ingen roll vilken storlek dom är för tillfället, bara dom någon gång går att ha med axolotlarna.

Är det ingen som har äppelsnäckor till salu?

pernillaa
0

Har förresten hört något nämnas om stenar som växer. Finns det verkligen sånna? Alltså som trivs i vanligt vatten, inte saltvatten och så.

Är det någon som har sånt, som vill sälja åt mig.

Hur funkar det, alltså växer dom fort eller, är dom hårde eller mjuka? Är dom typ som växter eller är det något djur som typ vandrande pinnar?

maggan
0

Jag har små gula, går inte att skicka ännu.

pernillaa
0

Okej, vet inte hur intresserad jag är av gula. Är egentligen mest intresserad av rosa och blå.

sussa08
0

jag har rosa i rätt stor storlek just nu… i alla fall 2-2,5 cm

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

pernillaa
0

ÅÅÅÅH vad bra! Vill du skicka?

pernillaa
0

Hur många har du?

sussa08
0

Jag skickar ja :) Vet inte hur många de är men en hel del, eftersom att jag är rätt mycket dyrare än de andra som på senare tiden sålt rosa så har de fått växa till sig bra :)

pernillaa
0

Hur mycket tar du styck? Kan du tänka dig någon typ av paketpris beroende på hur många jag köper?

sussa08
0

Ja paketpris kan vi ordna! Går alltid att diskutera :)

Skicka ett PM till mig så kan vi nog kmma överrens :)

Mig-
0

skulle jag också kunna köpa några?

sussa08
0

Skicka PM till mig om du är intresserad :)