Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 706 ggr
Sloj-border
0

när ska man flytta kampisynglena? :)

Hej! :) jag har 2 kullar med kampfiskyngel här hemma (den ena kullen är 1 vecka och 1 dag och den andra 1 vecka ) ena kullen går i en ungefär 20 L plastlåda och den andra i en ungefär 25-30 L plastlåda.. men när kan man sära på dom? (så dom inte äter upp varandra och så… :P ) tacksam för svar! :))

sussa08
0

Det bästa är väl egentligen att låta de gå tillsammans rätt länge, om du inte ser att bara en blir extra sor och äter upp alla andra XD Men det "bästa" när nog att köra på starkast övrlever :P Tycker jag :)

Annars flyttar du bara de som blir stora fort efter hand :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Sloj-border
0

okej ;D tack för hjälpen! :)) dom i den älsta kullen ser väldigt sega ut och vissa typ "hänger" i vattnet .. vad ska jag göra?

sussa08
0

Hm, jag vet inte… gör du bra me vattenbyten o så? :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Sloj-border
0

men det är dom väl jättekänsliga mot? då dör dom väl? :O :P

sussa08
0

ne bara du har samma temp i det nya vattnet… Det är kallt som kan skada dom, de får lunginflamation och dör… Detta kan även ske om man fluttar yngel för tidigt :(

Sloj-border
0

#5 och tack så jättemycket för hjälpen!!! :) <3