Söker växter i kruka
Jag söker nu några/någon fin växt som inte är allt för känslig för antingen kallt eller varmt vatten. Vill då hellst ha i kruka då jag antingen ska ha de i mitt yngel kar eller till de vuxna kampfiskarna ;) Går det att skicka växter på posten? Jag bor i sundsvall.
Varför vill du ha i kruka? :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Inte lerkruka så utan sån där plats skuka som man brukar kunna få västerna i när man köper från affär :)
#1 jag antar att det är för att hon inte ska behöva ha grus/sand i botten, utan att man bara kan sätta ner en kruka med växter i i ett (t.ex) odlingsakvarium, men jag vet ju inte. Jag brukar alltid spara krukor när jag köper växter i, så kan man bara stoppa ner dem i krukan om man vill ha dem i ett odlingsakvarium :P

Ja precis det va det jag menade ^^
haha, jag är synsk ;P
haha aj si XD Ja vart lite konfunderad… Förstod inte :D Menee… Man ska ju inte ha de där krukorna på för länge, då dödar man ju växten :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Ne det är mer under den tiden då ynglen är hyffsat små och under uppvaktning ;)
:) Annars kan man ju satsa på flytväster, elelr tyå javaormbunke som inte behöver stå i sand :D Fint et med, och praktiskt :D

Det är mer att jag vill köpa av någon privat person då det är så grymt dyrt på djuraffärer -.- Dom tar ju ca 60kr för EN liten liten växt, vilket jag tycker är allderles för mkt.
kolla med Kerstin och Kent… Det är många gär som säljer växter och skulle nog tippa på att alla skickar mot fraktkostnaden dårå :)
Oh, måste bara tipsa om tradera, där kan man få skitfina växter riktigt billigt, så länge man håller ett öga på frakten eller kanske tillochmed samfraktar (köper flera växter från samma säljare) så kan man tjäna ett flertal sedlar. Plus att det är spännande att se om man vinner ;)

#11 Don skickas inte i kruka dock.
Du hade dock kunna ta ett litet ler talrik med sand i och sätta ner i karet o sätta växter utan plast krukan i det.
Men det borde nog gå att köpa krukor att ha i dammar och akvarium i olika storlekar på olika växt-affärer :]

om jag inte har sand på botten bryckar jag och ta ett blyband rundt växten då dör den inte…..vi kan sända växter 

#14 Vad har ni för några växter att erbjuda? ^^ Kanske några bilder? Vad kostar en? :P

kolla på kerstin tråd med växter…det är dom vi har i lokalen just nu