Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 2084 ggr
Evelyn
0

Min nya CT

Haha, jag som sagt att jag inte skulle ha kampfiskar mer och sålde iväg dem jag hade kvar.. tji fick jag när jag kom till jobbet idag! Flört

Fick fiskleverans och hade fått 4 st nya ct.. och inte fasen kunde jag låta bli att ta hem denna rackare! Skrattande

Är det någon som är duktig på färger och vet vad färgen kallas? Vore skoj att veta :)

Letar också efter lämpliga honor åt honom! Någon som vet var man kan få tag i ct och/eller ljusa honor? Har ni kanske något intressant på lager i er lokal, Kerstin? Skrattande Kommer ju träffa er på söndag i Kallhäll!

sussa08
0

Våra CThonor är inte tillsalu ;)

Och jag ska åka och lägga beslag på resten där kerstin köpte de senaste tänkte jag XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Lovizaa
0

#0 Oohh, snygg! Har ni fler eller är dom slutsålda allihop? Oskyldig

Evelyn
0

#1 Attans!! ;D Ni får skynda er att dra upp ett gäng honor till försäljning! Skrattande
Får åka till vår konkurrent och höra så länge då de tar från Akvarieteknik och de ska tydligen ha ct-honor i sin lista! Dock så hörde jag att en tjej (heffaklump) beställt sådanna.. men fått delta tail istället.. Obestämd Så jag vet inte..

Annars så åker jag ner till sthlm igen i början av november, brukar någon butik i området ha fina kamphonor? Har tidigare besökt Södermalms Akvarieaffär, Akvarielagret, Bromma zoo, Globefish och några mindre butiker jag inte minns namnen på.. kan dock inte minnas att någon av dem hade några trevlika honor? Tips?

Evelyn
0

#2 Har 4 till CT (om inte någon blev såld sedan jag åkte hem!). Det är 2 röda, en med lila kropp och röda fenor (mycket lik Lindas förra, fast denna är nog lite mörkare i kroppen) och en med askblå/lila kropp med röda fenor (var sugen på honom också, men han var lite för mörk för min smak Flört)

KerstinL
0

#0 Förhandling pågår.. *blink*

#1 *vissel*

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sussa08
0

Haha ;) *övertalningsprocessen är igång*

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Evelyn
0

Hahah Skrattande

sussa08
0

#7 du har tur, kerstin är bra på att övertala ;)

Evelyn
0

#8 Oooh, jasså?? Skrattande Har ni någon ni kan tänka er att sälja, alltså? Skrattande

KerstinL
0

Det lutar åt att jag kan "smuggla" med en hona till dig på söndag.. ; ) tyvärr inte en med ljus kropp, men en ct i alla fall.. Skrattande

Cool

Evelyn
0

#10 Det vore verkligen toppen Kerstin! Hur ser hon ut? Glad

Var har ni er lokal egentligen? Minns jag helt galet om jag vill minnas att jag läst Tyresö någonstans? Har nämligen en bekant här i stan som vill ha en knivfisk från en snubbe i Tyresö och jag har sagt att jag kan ta den från Kallhäll isf.. Skulle du och kent ha möjlighet att ta den till Kallhäll på söndag, tror du? Glad Om ni nu inte bor/har lokalen på andra sidan stan förstås..! Cool

kent
0

#11 det går bra att ta med en knivfisk…vi har lokalen i tyresö.

Evelyn
0

#12 Toppen! Glad Ska se om jag kan få tag i adress och telnr. till han som har knivisen, skickar det till er i PM!

heffaklump
0

Åååå så du köpte honom! Skrattande Han är ju super snygg! I vilket av karen ska han få bo i? ^^

Evelyn
0

#14 Ja, visst är han läcker? Skrattande Inte kunde jag väl lämna honom i butiken heller? Oskyldig

Ska testa om fjärilscikliderna är snälla, isf får han bo i 70l karet tills vidare. Annars har jag ju flera plastbackar och småterrarier ;) Han får nog ändå flytta till en plastback när jag fått hem honan från Kerstin Skrattande

heffaklump
0

Åå va roligt! :D Det va smart å ta honom innan någon annan hann (hehe jag) xP Närå men… :P Det kommer säkert bli superfina yngel :D

Evelyn
0

Haha, jag erbjöd ju dig först! Flört Men du kunde ju inte ta honom och då var man ju tvungen att göra något åt saken själv! Han kunde ju hamna var som helst annars Skrattande

Ja, får hoppas han är en bra far! Flört

heffaklump
0

Det är bra att du räddade honom ;D

Sloj-border
0

vilken snygging!
du kan beställa CT honor på djurmagazinet i sundsvall ;D dom beställer från akvarieteknik (akvarietekniks hemsida där du kan se vad dom har: www.akvarieteknik.se och så trycker du på "logga in till e handel" och sen på "logga in som gäst" :) )

Evelyn
0

Hehe, jag vet! skrev ju det i inlägg #3 Flört Jobbar på Djurkompaniet vetdu, har koll på våra konkurrenter Skrattande Dessa CT-honor kan man också beställa från Ströms zoologiska, men de tar tydligen inte beställningar för stunden, de skulle tydligen ligga lågt ett tag. Är prat om att de ska byta lokal och flytta över gatan! Annars tar Djurmagazinet och Ströms från Akvarieteknik + imazo och vi och arken tar enbart från imazo ;)

Här har du också imazos fisklista

Sloj-border
0

oj jag läste inte igenom komentarerna ^^ xP

GuUuLd
0

Nu vet jag att CT honorna är slut för tillfället hos akvarieteknik, men de får väl iofs kanske in under veckan.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

heffaklump
0

Oooh jag vill ha ct honor :D Beställde ju sånna från djurmagazinet men fick bara två st delta tail honor >.< Min nya kille ser nästan likadan ut i färgen som din Evelyn ;D Men han är dock delta tail :P

KerstinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den tilltänkta honan.. ; )

Cool

heffaklump
0

Ååå vad fin hon är! :)

Evelyn
0

#23 Oh, spännande! Skrattande Du måste som sagt fixa bild på han!

#24 Jamen hon blir ju toppen! Skrattande Kan bli intressanta firrar efter henne och min pojk! Om jag nu lyckas odla dem, vill säga..