Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2923 ggr
Nickel
0

Strandsand

Hej.

Min lillebror har tänkt skaffa ett akvarium. (sötvatten).
Men han undrar om man kan ta vanlig strandsand som grus i akvariet? :)

kent
0

ja det går bra…men dom jag har prövet i dör växterna det bli for kompakt rundt roten . men om man har flyttväxter o lign. då går det bra

Nickel
0

Okej, tack så mkt. :)

sussa08
0

Ska man inte koka sanden också, ifall det är nå parasiter eller annat bajs i? :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Johan-
0

Det är väll inte fullt lagligt att ta sand från stranden?

[fantasi]1
0

haha, men vi här på iFokus är rebeller som gärna bryter mot lagen, moahaha!!!

sussa08
0

*asg* det är väl lika olagligt som att ta stenar? :) jag har ingen aning XD Kokar man det så ska det väl inte va nån fara :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Johan-
0

Ja men man får inte ta stenar heller, varför "asg"?

denaye99
0

Va är det olagligt wooow det viste inte jag

[fantasi]1
0

haha, på sant!

sussa08
0

Men det är ju löjligt XD det är ju allmän egendom, klart man måste få ta hem stenar och sånt! Det gör ju alla om de hittar nå fint i naturen! Det är som att säga att man inte får plocka blommor typ ju :P

Silvernalles
0

#4 #7 Urfånig kommentar! Om man ska ha lite till akvariet och inte kommer med en släpkärra så spelar det överhuvudtaget ingen roll! Har du aldig tagit hem en vacker sten till akvariet? Måste vara jobbigt att vara en sån paragrafryttare.

GUNERIKSSON
0

Han har säker aldrig åkt fas för fortkörning  eller parkerings böter för det är olaglig

sussa08
0

nana se så folket var snälla nu :) Johan menar säkert väl..

Men det är garanterat ingen fara att ta något ur naturen (om det inte är djur då ;))

GUNERIKSSON
0

ok

men det retede upp några

sussa08
0

javisst, men man kan ta det i en snäll ton, man behöver inte gå ner på samma nivå :)

Johan-
0

Shit vad trött man blir. Det ÄR olagligt sen om ni gör det eller inte, det skiter jag i

sussa08
0

johan, en fråga bara, är det olagligt att ta in vad som helst från naturen? alltså även blommor odl? Så man vet :)

Johan-
0
sussa08
0

Vad är der för undantag för stenar då :) Fridlysta blommor får man plocka för privat bruk (alltså ej till försäljning), beroende på hur fridlysta de är :)