Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1499 ggr
Per-Haninge
0

Diskuslek

Mina Alenquer ( Diskus ) håller på och leker, tyvärr så har det dykt upp sniglar.

Skall jag låta diskusparet vara eller skall jag plocka sniglar för glatta livet?

Rommen är helt klart i riskzonen men jag vet inte riktigt vad som är bäst.

Per/Haninge

Våga trotsa det normala, det sätter nya normer.

Johan-
0

Hmm, har inte själv haft liknade problem tidigare men personligen hade jag försökt plocka bort sniglarna

Per-Haninge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Började faktiskt med det och j……. vad dom spöade upp mig, bra föräldrar än så länge Oskyldig

Per/Haninge

Per-Haninge
0

Plockade upp nästan 3dl sniglar.

Rommen är fortfarande kvar.

Föräldrarna blev troligen ganska stressade av att jag plockade runt men inte tillräckligt för att äta upp rommen.

Får se till att plocka ur sniglarna ur dom andra akvarierna med Diskus innan dom lägger rom.

Per/Haninge

kent
0

ok hur går det med dom..har dom kläckts än ?

Per-Haninge
0

Sniglarna tog rommen men igår la dom ny Skrattande

Per/Haninge

fellfrosch
0

Hur har det gått? :)

Per-Haninge
0

Jag bytte helt enkelt burken mot en helt tom så att jag skulle kunna hålla koll på om det dyker upp sniglar eller annat.

Efter detta så har dom ännu inte lekt men å andra sidan så har temperaturen sjunkit.

Kommer att lägga i en doppvärmare för att höja tempen om dom inte leker snart igen.

Omställningen till ett annat akvarium stör dom säkert en hel del, men dom ska nog komma igång igen Flört

Per/Haninge

fellfrosch
0

Det hoppas jag :)
Berätta gärna hur det går med Glad

Per-Haninge
0

I samband med värmen ute så har akvariet börjat närma sig 30 grader och Diskusarna har börjat att färga ut.

Kommer nog att komplettera med en doppvärmare snart för att få till romläggning.

Dom har varit riktigt sura sedan akvariebytet.

Per/Haninge