Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 860 ggr
Amoz
0

Äppelsnäckor, rosa+lila=?

Jag väntar ju nu på 2 rosa randiga äppelsnäckor från en här men jag funderar även att skaffa i allafall 1 lila randig när jag får tag på någon min fråga är OM det skulle bli att de är av motsatt kön och lila och rosa randig får små snäckor, vad skulle det bli för fäger? Skulle de bli just rosa/lila randiga? (Detta är då helt enkelt OM det skulle bli något och då OM de skulle vara av olika kön), om två rosa randiga får då blir det bara rosa randiga va?
Det blir lite frågor när man ska få hem sina första äppelsnäckor ^^'

sussa08
0

Du får rosa och lila :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Amoz
0

Okej ^^ bra, tack. Tänkte om det skulle bli någon mysko färg så man skulle få massa snäckor med "fel färger"

sussa08
0

nä finns bara "rena" färger :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Amoz
0

Okey ^^ tack, bra att veta

[fantasi]1
0

fast du kan säkert få andra färger också. jag fick bebisar av rosa+blå och rosa+jade, och de har alla färgerna, dvs. mörkbrun, ljusbrun, lila, jade, rosa, gul, vit och blå. =)

sussa08
0

beror helt på vad som finns bkom ju :P

[fantasi]1
0

ja precis =)

man vet inte om det finns andra färger längre bak i ledet, och vad jag har förstått så är det bara de gula som är helt rena, iallafall i sverige?

sussa08
0

Nah, vågar inte ruktigt lova nåt, men har man några led hemma hos sig så kan man va rätt säker på vad man får sen iaf :)