En massa bebisar! =)
Hej
Jag är rätt ny på den här sidan.
Jag har haft fiskar förrut, ni vet typ Platy, Molly och neontetror m.m.
Nu har jag skaffat fiskar igen. Bland annat har jag skaffat en Axolotel som ni kanske sett i ett annat inlägg här på sajten.
Nu har två av Platy-honorna fått bebisar. Inget spektakulärt med det egentligen men jag ville ändå berätta. En av dom fick bara 3 st och den andra fick 13 stycken. Tänkte visa bilder på mina småbebisar bara för att jag tycker att dom är så söta. har inga frågor eller så då jag har "uppfostrat" Platy-yngel tidigare! =)
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Nämen oj så söta små liv! Åh jag längtar så tills min Guppy får yngel, och nu blir jag bara mer sugen på att ha små yngel att titta på och ta hand om :] Uppdatera gärna med bilder ofta, själv tycker jag i alla fall att det är jätte intressant att se utvecklingen på olika sorters yngel :]
Jo jag tycker också det är spännande. Som det är nu så kan jag skilja 4 av ynglen från de andra för att de är så olika. Den röda och de 3 orangea.
Hoppas du får några små-bebisar snart. =)
Kul att kunna skilja på dem så snabbt :D Får jag bara fråga vad du tänker göra av med ynglen när de har växt upp? Själv funderar jag på att sälja några och ha kvar och avla på mina favoriter ;) men jag är väldigt nyfiken av mig och vill veta hur och vad andra gör.. x]
Jag vet inte, det får vi se. Vill först se hur många de är kvar till de blivit lite äldre. Kanske säljer jag en del, kanske inte.
Grattis till ynglen! Har du några nya bilder?? Undrar bara för de har gått ett tag nu :)
hihi, de är så söta när de är så små!
de är nästan bara ögon och så en liiiten kropp =)
Jo jag har faktiskt nya bilder nu. =)
Men alla syns inte riktigt. Har flyttat dom till en flytande bebiskammare i akvariet och det blev svårt med glaset och plasten emellan och skärpedjupet. Alla lever, förrutom en. Och den råkade jag själv klämma ihjäl när jag skulle flytta över dom. Eller den fick en smäll över ryggen av håven och blev visst förlamad så jag avlivade den för att skona den. =(
Men resten har klarat sig hur bra som helst! =)
Nej nu ska ni få höra vad sjukt tragiskt. Igår skrev jag ett inlägg här om att mina fiskar tycks fastna i insuget till pumpen. Fick ett råd om att dra en strumpa eller nåt över insuget och tänkte att det fixar jag imorgon. Så jag matade fiskarna och ynglen och stängde av pumpen över natten för säkerhets skull så ingen fler skulle hinna fastna över natten.
Så idag såg jag att hälften av dom hade dött. De minsta som var utan prickar hade dött. Undrar varför just dom som hade minst pigment dog? =( Hur som helst, 7 dog och 8 överlevde. Dom största och starkaste tycks ha överlevt. Det var en stor miss från min sida att ge dom mat och sen stänga av pumpen natten innan det var dags att göra rent akvariet. Vad hemskt, stackarna. =(
Mår jättedåligt över den där missen. Förstår inte vad jag tänkte på. =(
Beklagar verkligen.
Tack. Men det är inte synd om mig, snarare synd om bebisarna!
trist att det blir så p.g.a. en dum miss. =( Stackars dom.
Men dom starkaste verkar ju ha överlevt och kanske hade dom svagare dött så småningom ändå. De brukar ju bli färre eftersom.