Posthornsnäckor
Jag fick några röda av en kompis och de driver mig till vansinne! Förökar sig som jag vet inte vad… Finns det något jag kan göra? Äggsäckarna är ju nästan omöjliga upptäcka. Visserligen dör väl en del vid bottendammsugning, men inte många nog (de är millimeterstora, så jag ser dem inte).
Om jag vore du skulle jag skaffa Anentome helena, snäckätande snäckor, helt fantastiska!
Nu utgår jag ifrån att du inte har några botior eftersom dom borde ha käkat upp posthornen 
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Mata lite mindre så slutar snäckorna att föröka sig så snabbt! Eller så rensar du bort ALLA du ser varteftersom. De behöver ju bli lite större innan de kan föröka sig.
Sophia: jag trodde väl det var du! Hur skulle jag kunna veta dina snäckor var sexgalningar :p
Maten är betydligt minskad, men jag kan ju inte döda de stora…
Snäckätare är uteslutet eftersom jag gillar mina äppelsnäckor (som fö inte förökar sig)

Varför kan du inte döda dom stora?.. Behåller du dom stora så kan det ju tänkas att dom förökar sig 

Men klart det är jag! ;) Så de är sexgalningar alltså… *S* Då var det de sexgalningarna jag hade som du fick för mina förökar sig knappt alls… :( Ger dem väl för lite mat eller nåt. Ge äpplisarna zuccini det var poppis! Så kanske de blir så glada att de vill försöka sig! :D
Mina smaskar på broccoli idag.
Vill någon ha röda posthorsnäckor säljes de för 5 kronor styck :)
Då är det tyvärr svårt, du måste ju mata äppelsnäckorna annars kommer deras skal bli fula..
Det enda är väl att plocka upp posthornen för hand och ha ihjäl dom.
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus