Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1333 ggr
Silvernalles
0

Avliva snäckor

Har pga försummelse fått äppelsnäcksinvasion i mitt 100 l akvarie, kan inte ha dom i mitt stora akvarie pga surt vatten(lågt PH, sydamerikanskt, inte tillräckligt kalkhaltigt). De blå, rosa och vita vill jag ha kvar, men ett stort antal är varken eller, mer "smutsgulgrönblå" korsningar.
Hur avlivar man dom på ett smärtfritt sätt? Hammare? Kokt vatten?
Förlåt om det är ett känsligt ämne.

LisenN
0

Hammare tycker jag låter som det bästa alternativet, att bli kokad till döds måste vara fruktansvärt så det tycker inte jag att man ska se som ett alternativ ens.

Har du försökt sälja/skänka bort dom?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

sussa08
0

Koka är ett olagligt avlivningssett, men krossa dom går nog bra…

det är jade, de du har :P Avskyr den färgen ^^

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

[aammE]
0

Jag kan ta en, behöver en städare.

Silvernalles
0

Var bor du? Vet du någon fler som vill ha?

[aammE]
0

#4 Jag bor i Luleå.

sussa08
0

Lägg upp en annons om typ skänkes mot frakt eller nåt? :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sophia007
0

Men om man kokar dem så doppar man dem snabbt i kokande vatten? Man lägger dem ju inte i kallt vatten som får koka upp. Så gör man ju med både räkor och kräftor så det borde man väl kunna göra med snäckor med eller?

LisenN
0

#7 Tror du att det är ett snabbt och smärtfritt sätt att dö på? Tänkt dej själv vilken smärta!

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

sussa08
0

Nej det är inte lagligt att koka!

Jag skulle hellre bli drämmd hårt i skallen och dö direkt än svimma och till sist dö av smärta :O

Kan kan man men det är inte ett alternativ, det är som att spola ner i toaleten, inte heller lagligt och endast plågande

Bowzee
0

Jag kunde tagit en del av dem. (Mot att du skickar förstås)
Men jag har inte fått hem mitt kar än. :S