Aj aj!
Jag har varit borta hela helgen nu och jag vart chockad när jag kom hem. Jag tittade i akvariet och en av fiskarna låg som då dom är kokade ! Ihoprullad typ. Sen kände jag i vattnet och det var jätte varmt. Så då tog jag bort den där som värmer för det kan ju hända att den gick sönder. Men fisken levde, tur! Men sen så ligger det som nått konstigt på ytan som en hinna. Det är jätte mycket av det. Vad är det för något ?

Om du har någon bild kanske så är det lite lättare att se vad det kan vara? ;)
#1 Ska se om jag kan fixa bild sen.
Det har hänt mig också! Jättehemskt var det.
jag skulle flytta den drabbade fisken (ifall den skulle va sjuk) så den inte skadar/smittar nån annan fisk! Ialla fall tills man vet lixom :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#3 Usch :( Hur gick det då?
#4 Vart ska jag hä den då? Vad kan den där som är på ytan vara ?
Det här är precis varför jag rekommenderar alla jag känner att ta bort sina doppvärmare!!! Värme ger bakterier, ju varmare desto bättre.. jag använder inga doppvärmare i nåt av mina 100 akvarium om det inte är för att tillfälligt höja tempen för lek eller dylikt.
Återigen: det händer oftare att fiskar dör av en trasig doppvärmare än att dom fryser ihjäl! 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#5 i en hink, glasburk, en skål… Man tager vad man haver! Det är ju bara tillfälligt :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#5 Alla klarade sig för jag märkte det jättetidigt. 
#6 Ja. Men nu är vattnet ganska kall istället =/
#7 Okej. Men den verkar vara ok nu. Försökte få upp den men det gick inte.
#8 Vilken tur!
INGEN som vet vad det där på ytan kan vara ?
Dålig cirkulation på ytan kanske?
kan bli som en typ oljig hinna då…
# Vad ska jag göra åt det ? Mm, precis så är det.
Sätta i nåt som sätter ytan i rörelse, kanske en luftpump?
Vad är det för något?
Jag har exakt samma problem med vattenytan,har en stark pump och andmat så jag vet inte hur jag ska fixa de så att andmat inte flyger runt under vattnet i hela akvariet :S
Jag har aldrig använt värme i akvariet o ja har haft akvarie i mer än 6 år.Tycker att Lampan håller bra temp. på circa 27 grader eller mer.
en sån som gör att det bubblar XD Ehm.. googla vetja :D
Har haft det problemet med stillastående kar
#15 Ok. Är det inte anmat som "förökar" sig grymt fort ?
#17 Ja exakt ;)
Jag antar att jag får ta bort andmaten o sätta in den i yngelkaret som jag tänkte starta imorgon.